Ką daryti, jei po sistemos atnaujinimo sulėtėjo „iPhone“?

Jei jūsų naudojamas išmanusis telefonas „iPhone“ sulėtėjo po operacinės sistemos atnaujinimo ar tiesiog pajutote, kad jis veikia netinkamai, yra keletas būdų, kaip paspartinti telefono veikimą. Dalinamės keturiais populiariausiais būdais, kaip tą padaryti.

Pastaba: šie patarimai tinka „iPhone“, „iPad“ ir „iPod touch“.

Perkraukite savo „iPhone“

Daugeliu atvejų naudojimąsi stabdantis „iPhone“ gali būti sutaisytas paprasčiausiu sistemos perkrovimu. Tai galima padaryti vienu metu spaudžiant ir laikant pagrindinį namų (Home) mygtuką kartu su įjungimo/išjungimo mygtuku. Laikykite tol, kol telefono ekranas išsijungs ir atsiras „Apple“ logotipas. Tada atleiskite mygtukus.

Aktyvuokite „Reduce Motion“ funkciją

Jei naudojatės „iPhone 5“, „iPad 4“ ar senesniu įrenginiu ir esate įdiegę naujausią operacinę sistemą „iOS 9“, galite susidurti su lėtesniu sistemos veikimu. Tačiau net ir tokiu atveju yra būdų, padėsiančių šiek tiek pagreitinti įrenginį.

„iOS“ turi nemažai sistemos animacijų, kurios yra naudojamos, pavyzdžiui, perjungti vieną aplikaciją į kitą. Tačiau šios animacijos naudoja pakankamai daug įrenginio resursų, todėl taip pat gali sukelti lėtesnį sistemos veikimą.

Gera žinia yra ta, kad šias animacijas galima išjungti. Norėdami tai padaryti, atlikite šiuos žingsnius:

  1. Keliaukite į įrenginio nustatymus: Settings – General.
  2. Pasirinkite „Accessibility“.
  3. Spauskite ant „Reduce Motion“ ir kitame lange aktyvuokite čia funkciją.

„Reduce Motion“

Ši funkcija išjungs animacijas, naudojamas atidarant ir uždarant aplikacijas. Taip pat bus deaktyvuotas „Parallax“ efektas, kuris sukuria aplikacijų ir fono paveikslėlių judėjimą rankose vartant įrenginį.

Peržiūrėkite vietos nustatymo ir aplikacijų atsinaujinimo nustatymus

Norint sumažinti įrenginio sistemos apkrovą ir sutaupyti baterijos energijos, labai verta peržiūrėti įrenginio vietos nustatymo ir aplikacijų atsinaujinimo fone nustatymus. Jei turite įdiegę gausybę aplikacijų, jų visų veikimas fone, kai nėra atidarytos, gali turėti nemažai įtakos.

Norėdami apriboti aplikacijų atsinaujinimą fone, atlikite šiuos žingsnius:

  1. Keliaukite į įrenginio nustatymus: Settings – General.
  2. Pasirinkite „Background App Refresh“.
  3. Išjunkite šią funkciją prie aplikacijų, kurioms nenorite leisti atsinaujinti ir siųstis duomenis fone.

„Background App Refresh“

Norėdami apriboti vietos nustatymo funkciją, atlikite šiuos žingsnius:

  1. Keliaukite į įrenginio nustatymus: Settings – Privacy.
  2. Pasirinkite „Location Services“.
  3. Kiekvienai aplikacijai nustatykite, kada jai galima naudoti vietos nustatymą.

„Location Services“

Rekomenduojame leisti visada nustatyti vietą tik toms aplikacijoms, kurios jums yra svarbiausios, pavyzdžiui, orų ar žemėlapių aplikacijoms. Visoms kitoms siūlome nustatyti parinktį „while using the app“. Tai reiškia, kad vieta bus nustatoma tik tada, kai bus įjungta aplikacija.

Perrašykite „iOS“ operacinę sistemą su „iTunes“

„iOS“ atnaujinimai per įrenginio nustatymus yra patogūs, tačiau jie dažnai perneša nereikalingus ir „blogus“ duomenis iš versijos į versiją. Todėl kartais yra gerai „švariai“ perrašyti įrenginio operacinę sistemą per programą „iTunes“.

Kadangi šis būdas iš įrenginio ištrina visus asmeninius duomenis ir netgi operacinę sistemą, rekomenduojame prieš tai sukurti atsarginę įrenginio duomenų kopiją per programą „iTunes“. Siūlome pasinaudoti mūsų sukurtu gidu apie atsargines kopijas ir kaip jas sukurti.

Sukūrę įrenginio atsarginę kopiją, sekite šiuos žingsnius:

  1. Prijunkite įrenginį USB kabeliu prie kompiuterio ir įjunkite jame programą „iTunes“.
  2. Atidarykite įrenginio informacijos puslapį, paspausdami mažą telefono piktogramą kairiame viršutiniame kampe.
  3. Spauskite ant „Restore iPhone“ (arba „Restore iPad“) mygtuko ir sekite nurodymus.
  4. Jei įrenginyje yra aktyvuota „Find My iPhone“ funkcija, būsite paprašyti pirmiausiai ją išjungti.

„iOS“ perrašymas per „iTunes“

Po operacinės sistemos perrašymo būsite paprašyti aktyvuoti įrenginį kaip naują arba atkurti iš atsarginės kopijos. Tai yra etapas, kuriame galite pasirinkti atsarginę kopiją, sukurtą prieš perrašymą. Tačiau jei norite išgauti maksimalią naudą įrenginio spartai, patartina aktyvuoti įrenginį kaip naują.

Jei jūsų „iPhone“ ar „iPad“ po šių veiksmų išlieka vis dar lėtas, pasidalinkite komentaruose, kas tiksliai neveikia arba veikia prastai – pasistengsime padėti.

Steve’as Jobsas nenorėjo leisti „Windows“ vartotojams naudotis „iPod“ ir „iTunes“

Vienas pagrindinių muzikos grotuvų „iPod“ kūrėjų Tony Fadellas neseniai duotame interviu atskleidė naujų faktų apie „Apple“ įkūrėją Steve’ą Jobsą ir jo darbo metus šioje kompanijoje.

Fadellas pasakojo apie jo vaidmenį „Apple“ ir daugelį metų trukusius santykius su S. Jobsu. Interviu metu buvęs vienas kompanijos vadovų atskleidė įdomių faktų apie sprendimus leisti „Windows“ vartotojams naudotis „iPod“ ir „iTunes“.

Pasirodo, Jobsas iš tiesų buvo prieš „iPod“ palaikymo sukūrimą personaliniams kompiuteriams, nes šį muzikos grotuvą jis matė kaip būdą pritraukti vartotojus prie „Mac“. Tuo tarpu Fadellas turėjo komandą žmonių, kurie dirbo ties „iPod“ ir „iTunes“ palaikymo ne „Apple“ kompiuteriams.

Po to, kai Jobsas sulaukė didelės „iPod“ komandos spaudimo dėl „iTunes“ sukūrimo didžiulei „Windows“ vartotojų rinkai, „Apple“ įkūrėjas nusileido, tačiau sutiko „palaiminti“ tokį žingsnį tik tokiu atveju, jei žurnalistas Waltas Mossbergas pritars dizainui.

Anot Fadello, sukūrus palaikymą „Windows“ platformai, kompiuterių „Mac“ pardavimai padidėjo. Operacinei sistemai „Windows“ naudojami „iPod“ ir „iTunes“ buvo geri, tačiau su „Mac“ jie veikdavo dar geriau, taip priverčiant vartotojus pereiti prie „Apple“ kompiuterių.

Visą interviu su „iPod“ kūrėju galite skaityti čia.

„Error 53“: „Apple“ gali tekti keliauti į teismą

Viena JAV advokatų kontora svarsto parengti ieškinį prieš „Apple“ dėl klaidos „Error 53“, kurią išvysta bene kiekvienas vartotojas, nutaręs pasinaudoti ne „Apple“, o trečių šalių serviso paslaugomis remontuoti telefonui „iPhone“.

Kontraversiškai vertinamas skandalas, kuomet telefonai „iPhone“, kurių remontas susijęs su „Touch ID“ sensoriumi, gali būti nepataisomai sugadinti, prasidėjo praėjusią savaitę.

„Apple“ suskubo paskelbti, kad „Error 53“ yra sudedamoji operacinės sistemos „iOS“ funkcija, tačiau daugelis mano, kad tai yra JAV technologijų kompanijos įrankis apsisaugoti nuo „iPhone“ remontavimo niekur kitur, tik „Apple’ parduotuvėse.

JAV mieste Sietle įsikūrusi advokatų kontora PCVA teigia, kad „Apple galėjo pažeisti vartotojų apsaugos įstatymą, praneša „The Guardian“. Kontora taip pat paskelbė nemokamai ginsianti visus nuo „Error 53“ nukentėjusius vartotojus.

„Mes manome, kad „Apple“ tyčia verčia vartotojus naudotis jų taisymo paslaugomis, kurios kainuoja kur kas daugiau nei trečių šalių“, – teigiama kontoros pranešime.

Pažymima, kad „Apple“ su panašiu ieškiniu gali susidurti ir Jungtinėje Karalystėje.

Kol kas „Apple“ nepateikė oficialaus atsakymo į šį skandalą, išskyrus pranešimą, kuriuo teigiama, kad „Error 53“ yra „iOS 9“ saugumo savybė, kuri apsaugo nuo neautorizuotos prieigos prie „Touch ID“ ir kitų komponentų, kuriuose saugomi pirštų antspaudai ir kiti duomenys.

Atsitikus tokiai problemai, „Apple“ pataria susisiekti su jų palaikymo tarnyba. Kol kas nėra aišku, kaip ši problema bus sprendžiama iš „Apple“ pusės, tačiau jau pasirodė pranešimų, kad „Apple“ darbuotojai tiesiog parodo klientams duris – garantinis ar pogarantinis aptarnavimas neautorizuoto remonto paveiktiems įrenginiams negalioja.

Svarbu žinoti: neautorizuotas pagrindinio „iPhone“ mygtuko keitimas gali sugadinti telefoną

Kompanija „Apple“ patvirtino pasklidusią informaciją, kad keičiant išmaniojo telefono „iPhone“ pagrindinį „Home“ mygtuką su „Touch ID“ sensoriumi neautorizuotame servise galima nepataisomai sugadinti įrenginį, skelbia „The Guardian“.

Teigiama, kad vartotojai susiduria su problemomis tada, kai pagrindinis „iPhone“ mygtukas su pirštų antspaudų sensoriumi yra pakeičiamas neoficialaus techniko, o įrenginio operacinė sistema po to yra naujinama į „iOS 9“ versiją. Tuomet vartotojai susiduria su „iTunes“ rodoma klaida numeriu „53“.

Profesionalių įrenginių ardytojų „iFixit“ vadovas Kyle’as Wiensas teigia, kad, sprendžiant iš jų svetainės lankomumo dėl su šiuo atveju susijusių problemų, „Apple“ vartotojams tai sukelia daug nemalonumų.

„Problema atsiranda, jei taisytojas pakeičia pagrindinį mygtuką arba kabelį. Po programinės įrangos atnaujinimo telefonas tikrina, ar vis dar yra naudojami originalūs komponentai. Jei ne, telefonas tiesiog užrakinamas. Nėra jokių įspėjimų ir nėra jokių man žinomų būdų, kaip prikelti telefoną gyvenimui“, – teigė didelę patirtį turinčios „iFixit“ komandos vadovas.

„Apple“ atstovė patvirtino tokį reiškinį ir pridūrė, kad tik autorizuoti „Apple“ serviso centrai ir technikai turi galimybę atlikti su „Touch ID“ sensoriumi susijusius darbus, nepažeidžiant visos sistemos veikimo.

Atsitikus tokiai problemai, „Apple“ pataria susisiekti su jų palaikymo tarnyba. Kol kas nėra aišku, kaip ši problema bus sprendžiama iš „Apple“ pusės.

„Apple“ parduotuvės darbuotojas nugvelbė „iTunes“ dovanų kortelių už beveik 1 milijoną JAV dol.

Kompanijos „Apple“ vidinio tyrimo metu nustatyta, kad vienas Niurjoke esančios technologijų milžinės parduotuvės darbuotojas pasisavino elektroninės parduotuvės „iTunes“ dovanų kortelių už 997 tūkstančius JAV dolerių.

Teigiama, kad darbuotojas pardavinėjo korteles už gerokai mažesnę nei jų tikroji vertė, o dažniausiai pardavimo kaina siekė vos 10 proc. tikrosios kortelių vertės. Tai reiškia, kad už beveik milijono vertės dovanų korteles nusikaltėlis susižėrė vos 100 tūkst. JAV dol. pelno.

O juokingiausia yra tai, kad pasipelnyti nutarusio darbuotojo vardas ir pavardė yra Rubenas Profitas. Būtent pastaroji iš anglų kalbos išvertus reiškia pelną (angl. – profit). Anot „NBC“, Profitas „Apple“ dirbo nuo 2013 metų gruodžio mėnesio.

Jei kaltė bus įrodyta, darbuotojui gresia kalėjimas iki 15 metų. Tad iki „iPhone 14“ debiuto išeiti jis tikrai turėtų suspėti.

„iOS 9“ atnaujinimai nebekels problemų įrenginio atminčiai

iOS 9

Kompanija „Apple“ su operacine sistema „iOS 9“ padarė keletą labai svarbių atnaujinimų, kurie padės suinstaliuoti atnaujinimus jiems nereikalaujant daug įrenginio vidinės atminties.

Dar praėjusių metų rudenį išleista „iOS 8“ sukėlė daugumai vartotojų tikrą galvos skausmą, kuris privertė juos ieškoti atsakymo į klausimą: kaip įdiegti sistemos atnaujinimą, kuris reikalauja 3 ar 4 gigabaitų laisvos įrenginio vietos?

Tačiau su „iOS 9“ tokių problemų nekils.

Sistemos atnaujinimams – „dieta“

Pirmiausia, „Apple“ drastiškai sumažino atnaujinimų dydį. Didžiausias „iOS 8“ atnaujinimas siekė net 4,58 gigabaito (GB) – daugiau nei ketvirtadalį „iPhone“ modelio su 16GB atminties. Palyginimui, „iOS 9“ atnaujinimas reikalauja kur kas mažiau – iki 1,3GB.

Tačiau neapsigaukite. „iOS“ atnaujinimas po jo įdiegimo neužima papildomos vietos ir vos tik jis yra įdiegiamas vietoje senosios operacinės sistemos, atnaujinimo failas ištrinamas.

„Apple“ laikinam ištrins aplikacijas

Jei 1,3GB yra vis dar aukščiau jūsų įrenginio laisvos atminties ribos, nauja „Apple“ sukurta funkcija išspręs ir šią situaciją. Jei bandysite atsisiųsti „iOS 9“ atnaujinimą ir ir jūsų įrenginyje pritrūks jam vietos, sistema pasiūlys trumpam ištrinti kai kurias jūsų aplikacijas. Tačiau vos tik atnaujinimo atsiuntimas ir įdiegimas bus sėkmingai atliktas, sistema automatiškai atsiųs aplikacijas su visais jūsų duomenimis.

Senamadiškas, bet patikimas būdas atnaujinti

Jei jūsų įrenginyje išties trūksta laisvos atminties atnaujinimui ir nenorite, kad dalis jūsų aplikacijų būtų ištrintos – net ir laikinam, jūs visada turite galimybę atnaujinti operacinę sistemą senamadišku, bet patikimu būdu. Tam jums prireiks tik laido sujungimui su kompiuteriu, jame įdiegtos „iTunes“ programos ir interneto ryšio.

Viskas apie „iPhone“ ir „iPad“ atsargines kopijas: kaip sukurti ir kokie jų tipai

Kiekvienas vartotojas turi galimybę jo turimam „iPhone“, „iPad“ ar „iPod touch“ įrenginiui sukurti atsarginę duomenų kopiją „iTunes“ ar „iCloud“ pagalba. Tačiau ne kiekvienas vartotojas žino kaip tai padaryti ar tuo labiau – kad yra tokia galimybė. Dalinamės visa svarbiausia informacija apie tokių įrenginių atsarginių kopijų darymą.

Kurti atsarginę įrenginio duomenų kopiją yra svarbu ne tik prieš parduodant įrenginį ir keičiant nauju ar nešant į servisą, bet ir reguliariai, kad nutikus nenumatytam atvejui turėtumėte jums reikalingus duomenis po ranka ir netektų gailėtis prarastų nuotraukų iš atostogų ar vaiko gimtadienio.

Prieš atliekant atsarginės kopijos kūrimą svarbu žinoti, kuo skiriasi du pagrindiniai kopijos darymo tipai: „iCloud“ ir „iTunes“. Vartotojas gali rinktis vieną iš dviejų arba naudoti abu metodus kartu.

iCloud iTunes

„iCloud“ atsarginės kopijos

Esant prieigai prie Wi-Fi ryšio, galite sukurti įrenginio atsarginę kopiją naudojantis „iCloud“. Tam nebūtina prijungti įrenginio prie kompiuterio ar būti namuose.

„iCloud“ atsarginė kopija apima beveik visus įrenginyje esančius duomenis ir nustatymus, išskyrus:

  • duomenis, kurie jau ir taip yra saugomi „iCloud“, pavyzdžiui, kontaktai, kalendorius, užrašai, „My Photo Stream“ ir „iCloud Photo Library“ esančios nuotraukos;
  • duomenis, kurie yra saugomi kitose „debesų“ paslaugose, pavyzdžiui, „Gmail“ ar „Exchange“ el. pašto dėžutėse;
  • „Apple Pay“ informaciją ir nustatymus;
  • „Touch ID“ nustatymus;
  • „App Store“ aplikacijos ir „iTunes Store“ turinys (jis į atsarginę kopiją neįtraukiamas, nes yra prieinamas abejose parduotuvėse, tačiau atsarginės kopijos atkūrimas automatiškai iš „App Store“ atsiunčia prieš tai turėtas aplikacijas).

Kaip sukurti „iCloud“ atsarginę kopiją?

  1. Prijunkite įrenginį prie Wi-Fi tinklo.
  2. Jei esate „iOS 8“ vartotojas, rinkitės Settings > iCloud > Backup. Jei esate „iOS 7“ vartotojas, rinkitės Settings > iCloud > Storage & Backup.
  3. Įsitikinkite, kad „iCloud Backup“ yra įjungtas. 
  4. Spauskite „Back Up Now“. Likite prisijungę prie Wi-Fi tinklo, kol bus baigtas atsarginės kopijos kūrimas.
  5. Įsitikinkite, kad atsarginė kopija sukurta. Tuo galite įsitikinti pasitikrindami, ar po užrašu „Back Up Now“ yra nurodytas atsarginės kopijos sukūrimo laikas, pavyzdžiui, 10:06.

Automatinis „iCloud“ atsarginės kopijos darymas

Jei esate įjungę „iCloud Backup“ funkciją, kurią galima rasti Settings > iCloud > Backup, „iCloud“ gali automatiškai kurti įrenginio atsargines kopijas kasdien, tačiau įrenginys turi atitikti šiuos reikalavimus:

  • būti prijungtas prie energijos šaltinio (įkraunamas);
  • būti prijungtas prie Wi-Fi tinklo;
  • įrenginys tuo metu turėtų būti nenaudojamas, o jo ekranas – užrakintas.

„iTunes“ atsarginės kopijos

Su kompiuteriu, kuriame yra įdiegta programa „iTunes“, galite taip pat sukurti įrenginio atsarginę kopiją. Svarbu yra įsidėmėti tai, kad duomenų įkėlimas/sinchronizavimas per „iTunes“ su įrenginiu nėra tas pats, kas atsarginės kopijos sukūrimas.

„iTunes“ atsarginė kopija apima beveik visus įrenginyje esančius duomenis ir nustatymus, išskyrus:

  • iš „iTunes“ ir „App Store“ parduotuvių atsisiųstą turinį (dėl šių duomenų išsaugojimo „iTunes“ pateikia atskirą užklausimą, vadinamą „Transfer Purchases“);
  • turinį, įkeltą per „iTunes“, pavyzdžiui, muzikos kūrinius, vaizdo įrašus, knygas ar nuotraukas (su įrenginiu sukurtos nuotraukos išsaugomos);
  • nuotraukas, kurios jau yra saugomos „My Photo Stream“ ar „Photo Library“;
  • „Touch ID“ nustatymus;
  • „App Store“ aplikacijos ir „iTunes Store“ turinys (jis į atsarginę kopiją neįtraukiamas, nes yra prieinamas abejose parduotuvėse, tačiau atsarginės kopijos atkūrimas automatiškai iš „App Store“ atsiunčia prieš tai turėtas aplikacijas);
  • „Health“ ir „Keychain“ duomenis (norint išsaugoti juos, reikia pasirinkti užšifruotos kopijos kūrimą).

Kaip sukurti „iTunes“ atsarginę kopiją?

  1. Atidarykite „iTunes“ ir prijunkite įrenginį prie kompiuterio laidu.
  2. Išsaugokite iš „App Store“ ir „iTunes Store“ atsisiųstas aplikacijas ir pirkinius, paspausdami File > Devices > Transfer Purchases. Jei naudojatės „Windows“ ir nematote „File“ parinkties, spauskite „Alt“ mygtuką. iphone6-ios8-backup_device-itunes-transfer_purchases
  3. Palaukite, kol baigsis pirkinių išsaugojimas. Tuomet spauskite File > Devices > Back up. Jei naudojatės „Windows“ ir nematote „File“ parinkties, spauskite „Alt“ mygtuką. iphone6-ios8-backup_device-itunes-backup
  4. Kai procesas baigsis, galite pasitikrinti, ar kopija yra sukurta, paspaudžiant iTunes Preferences > Devices. Turėtumėte pamatyti jūsų įrenginio pavadinimą ir datą, kada buvo sukurta atsarginė kopija. iphone6-ios8-backup_device-itunes-device_preferences

Apibendrinant galima teigti, kad „iTunes“ atsarginė kopija yra geresnis pasirinkimas, kai norite kuo didesnę dalį duomenų perkelti į kitą įrenginį ir kai yra prieiga prie kompiuterio. „iCloud“ atsarginė kopija yra naudinga, kai reikalingas automatinis jos darymas arba nėra prieigos prie kompiuterio.