„Apple“ padvigubins „iCloud“ paslaugų saugumą

Kompanija „Apple“ siekia taip sustiprinti „iCloud“ paslaugų saugumą, kad net jei pačiai nepavyktų pasiekti jose esančių vartotojų asmeninių duomenų, skelbia „The Wall Street Journal“.

Anot leidinio, kompanijai artimi asmenys teigia, kad „Apple“ vadovai svarsto, kaip sustiprinti „iCloud“ saugumą nesukeliant papildomų rūpesčių šia paslauga besinaudojantiems vartotojams.

Šiuo metu „iCloud“ esanti vartotojų informacija yra pasiekiama „Apple“ tik tada, kai šie bando ją atkurti, pavyzdžiui, atkuriant atsarginę kopiją į naujai įsigytą įrenginį ar pamiršus „Safari“ slaptažodžius. Tiesa, kaip skelbia „Apple“, „iCloud“ esantys duomenys gali pateikti teisėsaugos institucijoms, jei šios to pareikalauja.

Tačiau JAV technologijų milžinei atrodo, kad galimybė pasiekti „iCloud“ esančius vartotojų duomenis yra potenciali galimybė įsilaužti programišiams ir tiesiog teisinė grėsmė pačiai kompanijai už tai, kad informacija būtų atskleisti valdžiai.

Neseniai paviešintame komentare leidiniui „The Washington Post“, „Apple“ viceprezidentas ir programinės įrangos padalinio vadovas Craigas Federighis teigė: „Saugumas yra nesibaigiančios lenktynės, kuriose gali pirmauti, tačiau niekada įtikinamai nelaimėsi.“

„Apple“ paslaugai „iCloud“ naudos „Google“ debesų kompiuterijos technologijas

Kompanija „Apple“ pasirašė susitarimą su interneto paieškos milžine „Google“ dėl dalies pastarosios vystomos debesų kompiuterijos platformos naudojimo „iCloud“ ir kitoms „Apple“ paslaugoms, praneša „CRN“.

Teigiama, kad dar praėjusiais metais įvykdyto susitarimo vertė siekia tarp 400-600 mln. JAV dolerių. Vienas iš šio sandorio punktų yra „Apple“ pasižadėjimas mažiau naudotis „Amazon“ teikiamų debesų kompiuterijos paslaugų platforma.

Nors „Apple“ niekada nėra atskleidusi, kokios kitų kompanijos platformos yra naudojamos ir atsakingos už sklandų „iCloud“ veikimą, pranešama, kad „Apple“ ir toliau naudotis „Amazon“ paslaugomis, nors didžioji dalis pinigų bus skiriama „Google“. Be to, tarp tokių paslaugų teikėjų „Apple“ yra pasirinkusi ir „Microsoft“.

Visgi, „The Information“ žurnalistas Amiras Efratis teigia, kad „Apple“ prireiks metų, kol didžiąją dalį savo internetinių paslaugų perkels į „Google“ siūlomą platformą.

Tačiau ateityje numatoma, kad „Apple“ mažins priklausomybę nuo kitų kompanijų debesų kompiuterijos teikiamų paslaugų ir mažins tam išleidžiamą nemažą pinigų kiekį. To priežastis – privatūs duomenų centrai, kuriuos „Apple“ jau stato didžiosiose pasaulio šalyse.

„iCloud“ atsarginės kopijos nėra tokios saugios, kaip patys „iOS“ įrenginiai

Vykstanti kompanijos „Apple“ kova su federaliniu tyrimų biuru (FTB) dėl to, ar kompanija gali padėti vyriausybei prieiti prie teroristo naudoto telefono „iPhone“ esančių duomenų, į viešumą iškėlė nemažai „Apple“ privatumo paslapčių.

Kovos su FTB metu paaiškėjo, kad nors „Apple“ negali visiškai „nulaužti“ savo pačios sukurto telefono apsaugos ir prieiti prie jame esančių duomenų, to negalima pasakyti apie „iCloud“ atsargines kopijas.

Pasirodo, „Apple“ gali iššifruoti „iCloud“ atsargines kopijas ir pateikti jas teisėsaugos institucijoms, jei tik yra pateikiamas teismo orderis, kaip kad nutiko San Bernardino byloje.

Leidinyje „The Verge“ žurnalistas Waltas Mossbergas dalinasi įžvalgomis ir paaiškina priežastį, kodėl „iCloud“ atsarginės duomenų kopijos negali būti tokios saugios kaip duomenys, kurie yra saugomi telefonuose „iPhone“ ar planšetėse „iPad“.

„iCloud Drive“
Tam, kad galėtume atkurti duomenis iš atsarginės kopijos, „Apple“ turi turėti prieigą prie dalies duomenų.

Kaip žurnalistui oficialiai patvirtino „Apple“, duomenys „iCloud“ atsarginėse kopijose negali būti užšifruoti tokiame aukštame lygyje kaip įrenginiuose dėl to, kad „Apple“ yra reikalinga prieiti prie šių duomenų, kai jie yra atkuriami į įrenginį.

„Tačiau „iCloud“ atveju, nors saugumas turi išlikti taip pat stiprus, „Apple“ teigia, kad turi sau palikti galimybę padėti vartotojui atkurti duomenis, nes tai yra paslaugos esmė“, – teigia Mossbergas.

Anot jo, nors „Apple“ niekaip negali apeiti slaptažodžiu apsaugoto „iPhone“, pateikus tinkamus ir legalius reikalavimus kompanija gali atskleisti „iCloud“ esančius duomenis.

Į „iCloud“ atsargines kopijas patenka tokie duomenys kaip žinutės, įsigyto skaitmeninio turinio istorija, nuotraukos ir vaizdo įrašai, nustatymai, aplikacijų vidiniai duomenys, sveikatos informacija. Į atsargines kopijas neįtraukiami lengvai iš interneto atsisiunčiami duomenys, pavyzdžiui, elektroniniai laiškai ar aplikacijos.

Tačiau svarbiausia yra tai, kad visgi ne visa informacija, esanti „iCloud“ yra pasiekiama „Apple“. „Keychain“, „Wi-Fi“ tinklų ir aplikacijų slaptažodžiai yra šifruojami kompanijai neatkoduojamu būdu.

W. Mossbergas „Apple“ vartotojams, kurie nenori, kad informacija būtų keliama į serverius per „iCloud“ atsargines kopijas, siūlo kurti vietines užšifruotas atsargines kopijas į kompiuterį programos „iTunes“ pagalba.

„Find My Friends“ dabar veiks ir per iCloud.com svetainę

Kompanija „Apple“ atnaujinto interneto svetainę iCloud.com, pridėdama „Find My Friends“ funkciją, kuri leidžia matyti pridėtų draugų vietą žemėlapyje. Anksčiau ši funkcija buvo prieinama tik iš „iOS“ įrenginių.

„Find My Friends“ veikimo principas paprastas: per „iOS“ skirtą paslaugos aplikaciją galima pridėti norimų draugų kontaktą, jei šie naudojasi kokiu nors „Apple“ įrenginiu, ir matyti jų buvimo vietą, kai yra prisijungę prie interneto – mobilaus ar bevielio „Wi-Fi“.

„iOS“ skirtą aplikaciją galima atsisiųsti iš „App Store“, o interneto naršyklėje „Find My Friends“ yra prieinama per svetainę iCloud.com.

„Apple” sumažino „iCloud” talpinimo planų kainas

Trečiadienį vykusio „Apple” pristatymo metu kompanijos marketingo vadovas Philas Schilleris pranešė, kad yra mažinamos paslaugos „iCloud” talpinimo planų kainos. 

Ir nors nemokamai ir toliau bus suteikiama tik 5 gigabaitai „iCloud” talpos, kiti už pigiausią, 99 euro centus kainuojantį planą nuo šiol bus suteikiama 50 gigabaitų talpos. Už 2,99 euro bus suteikiama 200 gigabaitų, o už 9,99 euro — net 1 terabaitas. 
Anksčiau „iCloud” mokėjimo planai atrodė taip:

• 5GB: nemokamai

• 20GB: 0,99 euro

• 200GB: 3,99 euro

• 500GB: 9,99 euro

• 1TB: 19,99 euro

Kol kas nėra aišku, kada naujieji planai taps prieinami vartotojams, tačiau tai greičiausiai įvyks rugsėjo 16 dieną, kuomet oficialiai visiems vartotojams taps prieinama operacinė sistema „iOS 9”.

Viskas apie „iPhone“ ir „iPad“ atsargines kopijas: kaip sukurti ir kokie jų tipai

Kiekvienas vartotojas turi galimybę jo turimam „iPhone“, „iPad“ ar „iPod touch“ įrenginiui sukurti atsarginę duomenų kopiją „iTunes“ ar „iCloud“ pagalba. Tačiau ne kiekvienas vartotojas žino kaip tai padaryti ar tuo labiau – kad yra tokia galimybė. Dalinamės visa svarbiausia informacija apie tokių įrenginių atsarginių kopijų darymą.

Kurti atsarginę įrenginio duomenų kopiją yra svarbu ne tik prieš parduodant įrenginį ir keičiant nauju ar nešant į servisą, bet ir reguliariai, kad nutikus nenumatytam atvejui turėtumėte jums reikalingus duomenis po ranka ir netektų gailėtis prarastų nuotraukų iš atostogų ar vaiko gimtadienio.

Prieš atliekant atsarginės kopijos kūrimą svarbu žinoti, kuo skiriasi du pagrindiniai kopijos darymo tipai: „iCloud“ ir „iTunes“. Vartotojas gali rinktis vieną iš dviejų arba naudoti abu metodus kartu.

iCloud iTunes

„iCloud“ atsarginės kopijos

Esant prieigai prie Wi-Fi ryšio, galite sukurti įrenginio atsarginę kopiją naudojantis „iCloud“. Tam nebūtina prijungti įrenginio prie kompiuterio ar būti namuose.

„iCloud“ atsarginė kopija apima beveik visus įrenginyje esančius duomenis ir nustatymus, išskyrus:

  • duomenis, kurie jau ir taip yra saugomi „iCloud“, pavyzdžiui, kontaktai, kalendorius, užrašai, „My Photo Stream“ ir „iCloud Photo Library“ esančios nuotraukos;
  • duomenis, kurie yra saugomi kitose „debesų“ paslaugose, pavyzdžiui, „Gmail“ ar „Exchange“ el. pašto dėžutėse;
  • „Apple Pay“ informaciją ir nustatymus;
  • „Touch ID“ nustatymus;
  • „App Store“ aplikacijos ir „iTunes Store“ turinys (jis į atsarginę kopiją neįtraukiamas, nes yra prieinamas abejose parduotuvėse, tačiau atsarginės kopijos atkūrimas automatiškai iš „App Store“ atsiunčia prieš tai turėtas aplikacijas).

Kaip sukurti „iCloud“ atsarginę kopiją?

  1. Prijunkite įrenginį prie Wi-Fi tinklo.
  2. Jei esate „iOS 8“ vartotojas, rinkitės Settings > iCloud > Backup. Jei esate „iOS 7“ vartotojas, rinkitės Settings > iCloud > Storage & Backup.
  3. Įsitikinkite, kad „iCloud Backup“ yra įjungtas. 
  4. Spauskite „Back Up Now“. Likite prisijungę prie Wi-Fi tinklo, kol bus baigtas atsarginės kopijos kūrimas.
  5. Įsitikinkite, kad atsarginė kopija sukurta. Tuo galite įsitikinti pasitikrindami, ar po užrašu „Back Up Now“ yra nurodytas atsarginės kopijos sukūrimo laikas, pavyzdžiui, 10:06.

Automatinis „iCloud“ atsarginės kopijos darymas

Jei esate įjungę „iCloud Backup“ funkciją, kurią galima rasti Settings > iCloud > Backup, „iCloud“ gali automatiškai kurti įrenginio atsargines kopijas kasdien, tačiau įrenginys turi atitikti šiuos reikalavimus:

  • būti prijungtas prie energijos šaltinio (įkraunamas);
  • būti prijungtas prie Wi-Fi tinklo;
  • įrenginys tuo metu turėtų būti nenaudojamas, o jo ekranas – užrakintas.

„iTunes“ atsarginės kopijos

Su kompiuteriu, kuriame yra įdiegta programa „iTunes“, galite taip pat sukurti įrenginio atsarginę kopiją. Svarbu yra įsidėmėti tai, kad duomenų įkėlimas/sinchronizavimas per „iTunes“ su įrenginiu nėra tas pats, kas atsarginės kopijos sukūrimas.

„iTunes“ atsarginė kopija apima beveik visus įrenginyje esančius duomenis ir nustatymus, išskyrus:

  • iš „iTunes“ ir „App Store“ parduotuvių atsisiųstą turinį (dėl šių duomenų išsaugojimo „iTunes“ pateikia atskirą užklausimą, vadinamą „Transfer Purchases“);
  • turinį, įkeltą per „iTunes“, pavyzdžiui, muzikos kūrinius, vaizdo įrašus, knygas ar nuotraukas (su įrenginiu sukurtos nuotraukos išsaugomos);
  • nuotraukas, kurios jau yra saugomos „My Photo Stream“ ar „Photo Library“;
  • „Touch ID“ nustatymus;
  • „App Store“ aplikacijos ir „iTunes Store“ turinys (jis į atsarginę kopiją neįtraukiamas, nes yra prieinamas abejose parduotuvėse, tačiau atsarginės kopijos atkūrimas automatiškai iš „App Store“ atsiunčia prieš tai turėtas aplikacijas);
  • „Health“ ir „Keychain“ duomenis (norint išsaugoti juos, reikia pasirinkti užšifruotos kopijos kūrimą).

Kaip sukurti „iTunes“ atsarginę kopiją?

  1. Atidarykite „iTunes“ ir prijunkite įrenginį prie kompiuterio laidu.
  2. Išsaugokite iš „App Store“ ir „iTunes Store“ atsisiųstas aplikacijas ir pirkinius, paspausdami File > Devices > Transfer Purchases. Jei naudojatės „Windows“ ir nematote „File“ parinkties, spauskite „Alt“ mygtuką. iphone6-ios8-backup_device-itunes-transfer_purchases
  3. Palaukite, kol baigsis pirkinių išsaugojimas. Tuomet spauskite File > Devices > Back up. Jei naudojatės „Windows“ ir nematote „File“ parinkties, spauskite „Alt“ mygtuką. iphone6-ios8-backup_device-itunes-backup
  4. Kai procesas baigsis, galite pasitikrinti, ar kopija yra sukurta, paspaudžiant iTunes Preferences > Devices. Turėtumėte pamatyti jūsų įrenginio pavadinimą ir datą, kada buvo sukurta atsarginė kopija. iphone6-ios8-backup_device-itunes-device_preferences

Apibendrinant galima teigti, kad „iTunes“ atsarginė kopija yra geresnis pasirinkimas, kai norite kuo didesnę dalį duomenų perkelti į kitą įrenginį ir kai yra prieiga prie kompiuterio. „iCloud“ atsarginė kopija yra naudinga, kai reikalingas automatinis jos darymas arba nėra prieigos prie kompiuterio.

Turite „iPhone“? Na, pagalvokite, ar jums jo reikia

„iPhone“ vartotoja

Pastaruoju metu vis susiduriu su savotiška žmonių diaspora. Esminis skiriamasis šių individų bruožas – jie visi turi „iPhone“ telefonus. Sakysite, jog dabar čia teisiu visus, kas naudojasi „Apple“ telefonais? Tikrai ne. Aš kalbu apie labai konkretų nedidelį segmentą vartotojų. Jie dažniausiai pasižymi piktumu, storžieviškumu, o taip pat juos galima atpažinti iš jų spinduliuojamo provincialaus skeltanagiškumo bei nuo nežinojimo ir apatijos perkreipto veido.

Per pastaruosius metus teko sutikti jų ganėtinai daug, todėl galiu teigti, jog dažniausiai paūmėjimai vyksta kritiniais periodais: pilnaties metu, per karščius, per šalčius ir „iš po savaitgalio“, bet iš esmės jie pasireiškia praktiškai kasdien. Sutinku šiuos žmones dažniausiai „Facebook’e“ esančiose grupėse, kurios egzistuoja kaip erdvė konstruktyvioms ir draugiškoms diskusijoms apie „Apple“ gaminius. Bet čia aš ne vien apie komentarus internete – šių žmonių esama visur. Dažniausiai paprasčiausia identifikuoti juos iš pirmojo sakinio, kuris yra maždaug toks: „A kodė ma neysyjungia telefas?“. Tuomet gi (vėliausiai po aštuonių minučių) seka to paties klausiančiojo individo komentaras „Tai njiekas nižinot, ekspertaij?“.

Piktinamasi, matote, kad niekas netiesia pagalbos rankos, niekas neduoda atsakymo į absoliučiai nekonstruktyvų ir neišsamų klausimą, į kurį net ir norint nėra galimybės atsakyti nežinant daugiau faktų. Kas gi norės atsakyti, kas gi norės įdėti dvidešimtkeleriopai daugiau pastangų į atsakymą, nei klausiantysis įdėjo į klausimą, kuris labiausiai primena kažką panašaus į silkę pataluose, išvemtą krištolinėn lėkštutėn? Nė vienas.

Žinoma, kas nors pasiūlo pasinaudoti „Google“ paieška ir pabandyti susirasti paprastą paprastos problemos sprendimą pačiam, bet tada sukyla dar viena idealiai buka erzelio banga: „O taj negi tau sunku pasakiti?“. Kaskart, kai perskaitau šį sakinį, kaskart, kai pamatau tokio ir panašaus pobūdžio  komentarą „Facebook’e“, aš dar kelias akimirkas ramiai pasižiūriu į tą komentarą ekrane, o tada dar ir nusišypsau. Tiesiog skiriu sau laiko, kad galėčiau pasigerėti tuo nuostabiu ignorancijos ir ribotumo pavyzdžiu. Kaskart pagalvoju, jog man iš esmės visiškai nesunku surašyti tuos šešis žingsnius, kurie tą problemą išspręstų, ir tų žingsnių surašymas užtruktų viso labo keturias minutes, tačiau visuomet susilaikau.

Chrestomatinis problemos sprendimo ieškojimo „pavizdis“.
Chrestomatinis problemos sprendimo ieškojimo „pavizdis“.

Susilaikau visai ne iš piktos valios. Darau tai todėl, kad manau, jog jie nusipelnė, kad į jų klausimus nebūtų atsakoma, jie gi patys susikūrė tą situaciją sau. Būna ir tokių neatmušamų argumentų kaip „nelabaj moku angliškaj“, „neturiu laiko gilintis“, „aij, tai jai sunku tau če, taj ir nerejk. kasnors kitas padės“, „tas Apple su taijs ajklaudajs taj čia nesamonė kaškokia“. Čia tik keli chrestomatiniai pavyzdžiai. Sutikite, tai apie žmones pasako itin daug, o apmaudu yra tai, jog jie nesupranta to, jog problema čia yra visai ne jų turimam „aifone“, pirktam Urmo bazėje, pagal skelbimus, kioskely ar ten tose įtartinose mobiliųjų telefonų parduotuvėlėse „Norfoj“.

Aš turiu patarimą visiems nepaisant lyties, amžiaus, rasės, religinių įsitikinimų, pajamų bei išsilavinimo ar kitų faktorių: jei nemokate naudotis „Google“, jei „nelabaj kalbat angliškaj“, jei jaučiate apatiją bei pasimetimą šiuolaikinėse technologijose ir ilgitės tų laikų, kuomet „univermaguose“ skaičiuodavo skaitliukais, tai labai gerai pagalvokite ir paklauskite savęs, ar tikrai jums to „aifono“ ir apskritai „ęplo“ labai reikia, o jei jau naudojate, gal geriau nebenaudokite – bus lengviau jums ir visiems kitiems.

Yra ir kitų prietaisų – primityvesnių, pigesnių, tokių su dideliais mygtukais, netgi turinčių lietuvišką meniu ir daugelį kitų pranašumų. Prašau, patikėkite manimi, tikrai nieko gero, kuomet atsiranda kažkoks patologiškas disbalansas tarp jūsų gebėjimo naudotis technologijomis, anglų kalbos žinių, mentaliteto, pajamų bei išsilavinimo. Susirūpinkite tuo – tai svarbu.