Turite „iPhone“? Na, pagalvokite, ar jums jo reikia

„iPhone“ vartotoja

Pastaruoju metu vis susiduriu su savotiška žmonių diaspora. Esminis skiriamasis šių individų bruožas – jie visi turi „iPhone“ telefonus. Sakysite, jog dabar čia teisiu visus, kas naudojasi „Apple“ telefonais? Tikrai ne. Aš kalbu apie labai konkretų nedidelį segmentą vartotojų. Jie dažniausiai pasižymi piktumu, storžieviškumu, o taip pat juos galima atpažinti iš jų spinduliuojamo provincialaus skeltanagiškumo bei nuo nežinojimo ir apatijos perkreipto veido.

Per pastaruosius metus teko sutikti jų ganėtinai daug, todėl galiu teigti, jog dažniausiai paūmėjimai vyksta kritiniais periodais: pilnaties metu, per karščius, per šalčius ir „iš po savaitgalio“, bet iš esmės jie pasireiškia praktiškai kasdien. Sutinku šiuos žmones dažniausiai „Facebook’e“ esančiose grupėse, kurios egzistuoja kaip erdvė konstruktyvioms ir draugiškoms diskusijoms apie „Apple“ gaminius. Bet čia aš ne vien apie komentarus internete – šių žmonių esama visur. Dažniausiai paprasčiausia identifikuoti juos iš pirmojo sakinio, kuris yra maždaug toks: „A kodė ma neysyjungia telefas?“. Tuomet gi (vėliausiai po aštuonių minučių) seka to paties klausiančiojo individo komentaras „Tai njiekas nižinot, ekspertaij?“.

Piktinamasi, matote, kad niekas netiesia pagalbos rankos, niekas neduoda atsakymo į absoliučiai nekonstruktyvų ir neišsamų klausimą, į kurį net ir norint nėra galimybės atsakyti nežinant daugiau faktų. Kas gi norės atsakyti, kas gi norės įdėti dvidešimtkeleriopai daugiau pastangų į atsakymą, nei klausiantysis įdėjo į klausimą, kuris labiausiai primena kažką panašaus į silkę pataluose, išvemtą krištolinėn lėkštutėn? Nė vienas.

Žinoma, kas nors pasiūlo pasinaudoti „Google“ paieška ir pabandyti susirasti paprastą paprastos problemos sprendimą pačiam, bet tada sukyla dar viena idealiai buka erzelio banga: „O taj negi tau sunku pasakiti?“. Kaskart, kai perskaitau šį sakinį, kaskart, kai pamatau tokio ir panašaus pobūdžio  komentarą „Facebook’e“, aš dar kelias akimirkas ramiai pasižiūriu į tą komentarą ekrane, o tada dar ir nusišypsau. Tiesiog skiriu sau laiko, kad galėčiau pasigerėti tuo nuostabiu ignorancijos ir ribotumo pavyzdžiu. Kaskart pagalvoju, jog man iš esmės visiškai nesunku surašyti tuos šešis žingsnius, kurie tą problemą išspręstų, ir tų žingsnių surašymas užtruktų viso labo keturias minutes, tačiau visuomet susilaikau.

Chrestomatinis problemos sprendimo ieškojimo „pavizdis“.
Chrestomatinis problemos sprendimo ieškojimo „pavizdis“.

Susilaikau visai ne iš piktos valios. Darau tai todėl, kad manau, jog jie nusipelnė, kad į jų klausimus nebūtų atsakoma, jie gi patys susikūrė tą situaciją sau. Būna ir tokių neatmušamų argumentų kaip „nelabaj moku angliškaj“, „neturiu laiko gilintis“, „aij, tai jai sunku tau če, taj ir nerejk. kasnors kitas padės“, „tas Apple su taijs ajklaudajs taj čia nesamonė kaškokia“. Čia tik keli chrestomatiniai pavyzdžiai. Sutikite, tai apie žmones pasako itin daug, o apmaudu yra tai, jog jie nesupranta to, jog problema čia yra visai ne jų turimam „aifone“, pirktam Urmo bazėje, pagal skelbimus, kioskely ar ten tose įtartinose mobiliųjų telefonų parduotuvėlėse „Norfoj“.

Aš turiu patarimą visiems nepaisant lyties, amžiaus, rasės, religinių įsitikinimų, pajamų bei išsilavinimo ar kitų faktorių: jei nemokate naudotis „Google“, jei „nelabaj kalbat angliškaj“, jei jaučiate apatiją bei pasimetimą šiuolaikinėse technologijose ir ilgitės tų laikų, kuomet „univermaguose“ skaičiuodavo skaitliukais, tai labai gerai pagalvokite ir paklauskite savęs, ar tikrai jums to „aifono“ ir apskritai „ęplo“ labai reikia, o jei jau naudojate, gal geriau nebenaudokite – bus lengviau jums ir visiems kitiems.

Yra ir kitų prietaisų – primityvesnių, pigesnių, tokių su dideliais mygtukais, netgi turinčių lietuvišką meniu ir daugelį kitų pranašumų. Prašau, patikėkite manimi, tikrai nieko gero, kuomet atsiranda kažkoks patologiškas disbalansas tarp jūsų gebėjimo naudotis technologijomis, anglų kalbos žinių, mentaliteto, pajamų bei išsilavinimo. Susirūpinkite tuo – tai svarbu.

„Apple“ duomenų saugumas įvertintas aukščiausiu balu

„Apple“

Kompanija „Apple“ yra viena iš devynių kompanijų, kurių duomenų saugumas šiais metais yra įvertintas aukščiausiu balu. Tai nustatė „Electronic Frontier Foundation“ (EFF), paskelbdami kasmetinį saugumo sąrašą.

Tai yra jau penkti metai, kai „Apple“ patenka į šį sąrašą. Nors praėjusiais metais „Apple“ taip pat gavo 5 balus iš 5, tris metus prieš tai kompanija buvo įvertinta vos vienu balu iš penkių.

„Apple“ yra giriama už savo kasmetinį skaidrumo raportą, kuriuo pateikia informaciją apie valdžios sektoriaus duomenų reikalavimus, atskleidžiama duomenų saugojimo politika ir turinio pašalinimo prašymai.

Manoma, kad dabartinio „Apple“ vadovo Timo Cooko vykdoma politika ir yra didžiausia priežastis, kodėl kompanija tampa į saugumą ir privatumą orientuota kompanija.

Palyginimui, „Google“, „Amazon“ ir „Microsoft“ šiais metais buvo įvertintos 3 balais iš 5, o „Facebook“ ir „Twitter“ sulaukė keturių balų.

„iOS 9“ leis programuotojams kurti reklamos blokavimo įrankius „Safari“ naršyklei

„iPhone 6“

Reklamos blokavimo įrankiai kompiuteriams „Mac“ skirtoje naršyklėje „Safari“ yra galimi jau daugelį metų, tačiau „iOS“ vartotojai yra labiau limituoti. Su „iOS 9“ kompanija „Apple“ pristatė naują galimybę programuotojams kurti reklamos blokavimo įrankius.

„iOS 9“ kuriamos aplikacijos dabar gali pasižymėti specialia turinio blokavimo funkcija, kuri neleidžia užsikrauti tam tikram turiniui naršyklėje „Safari“, pavyzdžiui, paveikslėliams ar skriptams. Tad pirmą kartą yra suteikiama galimybė programuotojams sukurti reklamą blokuojančius įrankius.

Tokios funkcijos įtraukimas į „iOS“ ekosistemą būtent dabar yra įdomus „Apple“ žingsnis, nes kompanija kartu su naujausia „iOS 9“ versija pristatė atskirą naujienų aplikaciją, kurioje taip pat bus rodomas reklamos. Tiesa, reklamos blokavimo įrankiai pastarųjų neblokuos, nes jų funkcionalumas apsiribos tik „Safari“.

Manoma, kad tokių įrankių atsiradimas „iOS“ sistemoje ženkliai paveiktų kompaniją „Google“, kuri pastaruoju metu itin nusitaikiusi į pajamas, gaunamas iš mobiliuosiuose įrenginiuose rodomų reklamų.

Bet kol kas nėra aišku, kaip „Apple“ išspręs teisinius klausimus dėl reklamų blokavimo ir ar programuotojų kuriami įrankiai atitiks „Apple“ reikalavimus.

Per dieną parduota daugiau „Apple Watch“ laikrodžių nei „Android Wear“ per metus

„Apple Watch“

Penktadienį kompanija „Apple“ pradėjo vykdyti išmaniųjų laikrodžių „Apple Watch“ išankstines rezervacijas. Jų metu, vos per 24 valandas laikrodžių buvo užsakyta arti milijono – būtent tiek jų rezervavo vien JAV gyvenantys gerbėjai.

Tiesa, šie skaičiai turėjo gerokai nuliūdinti kiek anksčiau į išmaniųjų laikrodžių rinką įžengusius „Apple“ konkurentus. Vienas didžiausias iš jų – interneto paieškos milžinė „Google“.

Būtent pastarosios vystoma „Android“ platforma prieš kurį laiką buvo perkelta į laikrodžius. Tačiau per visus 2014-us metus vadinamųjų „Android Wear“ laikrodžių buvo parduota „vos“ 720 tūkst. vienetų (bendrovės „Canalys“ duomenimis).

Ir nors oficiali prekyba „Apple Watch“ laikrodžiais dar neprasidėjo (pradžia numatoma balandžio 24 dieną), pakako vos vienos dienos įsitikinti, kad „Apple“ ir vėl naujai besikuriančiai išmaniųjų laikrodžių rinkai parodė, kokio produkto nori vartotojai.

„Apple“ darbuotojų tarpe ir toliau dominuoja baltaodžiai

„Apple“

„Apple“ pirmą kartą paskelbė kompanijos darbuotojų įvairovės ataskaitą, kuri parodo visiems seniai žinomą faktą – kompanijoje dirba daugiau baltaodžių.

Anot ataskaitos, kompanijoje dirbančių baltaodžių kiekis siekia 55 proc. visų darbuotojų skaičiaus. Beveik 70 procentai visų darbuotojų yra vyrai.

Būtent dėl nelygaus etninio ir lyčių pasiskirstymo darbuotojų tarpe tokios žinomos technologijų kompanijos kaip „Google“, „Facebook“ ir „Yahoo“ taip sulaukė kritikos ir buvo priverstos paviešinti panašias ataskaitas.

Kartu su ataskaitos paviešinimu pasisakęs „Apple“ vadovas Timas Cookas teigė, jog nėra nustebintas rezultatų. „Leiskite prisipažinti: kaip vadovas, aš nesu patenkintas tokiais skaičiais. Jie nėra mums nauji ir mes labai stengėmės kurį laiką juos pagerinti.“

Ataskaita taip pat skelbia, kad 15 procentų „Apple“ darbuotojų yra kilę iš Azijos, 11 procentų iš Lotynų Amerikos, 7 procentai yra juodaodžiai, o 9 procentai nepriskiria savęs jokiai etninei grupei.

Brangiausias prekinis ženklas pasaulyje – jau nebe „Apple“

„Apple“

Technologijų kompanija „Apple“ jau nebeturi brangiausio prekinio ženklo pasaulyje vardo – ją šiemet aplenkė interneto paieškos milžinė „Google“.

Tai paaiškėjo po paskelbto kasmetinio „BrandZ“ sąrašo, kuriame pagal vertę išrikiuojami brangiausi pasaulio prekiniai ženklai. Įdomu yra tai, kad „Apple“ šio sąrašo viršūnėje išbuvo net tris metus iš eilės.

Anot „Millward Brown“ sudaromo sąrašo, „Apple“ prekinis ženklas per metus prarado 20 procentų savo vertės, t.y. vertė nuo 185 mlrd. JAV dol. krito iki 147 mlrd. JAV dol.

Viena didžiausių „Apple“ konkurenčių „Google“ šiemet tikrai turi kuo pasigirti: jos prekinio ženklo vertė kilo 40 procentų, nuo 113 mlrd. JAV dol. iki 158 mlrd. JAV dol.

Kita „Apple“ konkurentė, Pietų Korėjos kompanija „Samsung“ šių metų sąraše pakilo vienu laipteliu aukščiau – į 29-ąją vietą. Jos prekės ženklo vertė siekia 25 mlrd. JAV dol.

Visą sąrašą galite pamatyti čia.

Brangiausias prekinis ženklas pasaulyje - jau nebe „Apple“

„Google“ įsigijo vaizdinio vertimo aplikaciją „Word Lens“

Interneto paieškos milžinė „Google“ įsigijo populiarią „iOS“ ir „Android“ įrenginiams skirtą vaizdinio vertimo aplikaciją „Word Lens“. 

Teigiama, kad šis pirkinys padės įtraukti naują technologiją į „Google Translate“ paslaugą.

„Word Lens“ leidžia vartotojams naudojantis įrenginyje įmontuota kamera realiu laiku išversti tekstą iš vienos kalbos į kitą.

Aplikacija susilaukė populiarumo keliautojų tarpe visame pasaulyje, nes yra labai pravarti keliaujant į svečias šalis, kurių kalbos nėra mokamos, tačiau suprasti vieną ar kitą užrašą joje yra būtina.

Iki šio įsigijimo, daugelio kalbų vertimo paketai buvo mokami, tačiau kol kas aplikacija trumpą laiką bus prieinama nemokamai su visomis savo funkcijomis.

„Word Lens“ siūlo versti tekstus tarp anglų, rusų, portugalų, vokiečių, italų, prancūzų ir ispanų kalbų.

Kviečiame atsisiųsti „Word Lens“ nemokamai iš „App Store“.