„Apple“ vertingiausios kompanijos titulą gali atiduoti konkurentei – „Google“

Nors vertingiausios kompanijos pasaulyje titulu vis dar gali džiaugtis „Apple“, taip ilgiau gali ir nebebūti. Į šį titulą kėsinasi viena didžiausių jos konkurenčių, interneto paieškos milžinė „Google“.

O tiksliau – kompanija „Alphabet“, kurios konglomeratui priklauso „Google“ ir kitos dukterinės įmonės. Tiesa, „Alphabet“ vis vien galima vadinti „Google“ vardu, nes beveik visi aukščiausi vadovai yra tie patys.

Pirmadienį „Alphabet“ akcijų kaina pakilo 2 proc., o „Apple“ nukrito 1 proc. Tai atitinkamai padidino ir sumažino abiejų kompanijų vertę. „Alphabet“ vertė po akcijų kainos pasikeitimo pakilo iki 533,4 mlrd. JAV dol., o „Apple“ nukrito 532,7 mlrd. JAV dol.

Tiesa, jau dienos pabaigoje „Google“ savininkės vertė nukrito gerokai žemiau „Apple“, o pastarosios pakilo.

Tačiau tokį įvykį vistiek galima pavadinti iššūkiu „Apple“, kuri šį, nors ir simbolinį, titulą saugo jau seniai ir užtikrintai. „Alphabet“ šįsyk „įkąsti“ konkurentai pavyko dėl pirmadienį paskelbtų geresnių nei tikėtasi finansinių rodiklių.

„Apple“ – brangiausias prekės ženklas trečius metus iš eilės

prekės ženklai

Kompanija „Apple“ trečius metus iš eilės yra išrinkta brangiausiu prekės ženklu. „Interbrand“ sudaromame sąraše JAV technologijų milžinė nurungė kitas didžiausias pasaulio korporacijas, tarp kurių – „Microsoft“, „Google“ bei „Samsung“.

Kasmet vykdomi rinkimai yra paremti daugeliu prekės ženklo vertei įtaką darančių kriterijų, pavyzdžiui, finansiniai rodikliai ir vartotojų pasirinkimui daroma įtaka.

Trečius metus iš eilės šiame sąraše pirmą ir antrą vietas atitinkamai užima „Apple“ ir „Google“. Šiuo metu „Apple“ prekės ženklas yra vertinamas 170,28 mlrd. JAV dol. Per metus savo prekės ženklo vertę „Apple“ padidino 43 procentais.

Tuo tarpu „Google“ prekės ženklo vertė augo 12 procentų – iki 120,31 mlrd. JAV dolerių.

Visą pagal vertę išdėstytų prekės ženklų sąrašą galite rasti čia.

prekės ženklai

„Apple“ vertė perkopė 700 mlrd. JAV dolerių ribą

„Apple“ vadovas Timas Cookas

Antradienio vakarą užsidarius akcijų biržai, kompanijos „Apple“ vertė 710,7 mlrd. JAV dolerių ribą. Tai pirmoji amerikiečių kompanija, kurios vertė pasiekė 700 mlrd. JAV dol., rašo „Time“.

Arčiausiai „Apple“ pagal savo vertę pasaulio kompanijų sąraše yra naftos bendrovė „Exxon Mobil“. Tačiau „Apple“ vertė už pastarosios didesnė kone dvigubai.

Tiesa, tai jau antras kartas, kuomet „Apple“ įžengia į 700 mlrd. vertės zoną. Pastarąjį kartą kompanijai tą pavyko padaryti keičiant savo akcijų tipą. Šiuo metu vienos „Apple“ akcijos kaina siekia 122,02 JAV dol.

Investuotojai jau seniai demonstruoja susižavėjimą „Apple“. Ypač po paskutinio finansinio ketvirčio duomenų paskelbimo, kai paaiškėjo, jog per paskutinį ketvirtį „Apple“ gavo 74,6 mlrd. JAV dol. pajamų, iš kurių net 18 mlrd. JAV dol siekė pelnas.

Brangiausias prekinis ženklas pasaulyje – jau nebe „Apple“

„Apple“

Technologijų kompanija „Apple“ jau nebeturi brangiausio prekinio ženklo pasaulyje vardo – ją šiemet aplenkė interneto paieškos milžinė „Google“.

Tai paaiškėjo po paskelbto kasmetinio „BrandZ“ sąrašo, kuriame pagal vertę išrikiuojami brangiausi pasaulio prekiniai ženklai. Įdomu yra tai, kad „Apple“ šio sąrašo viršūnėje išbuvo net tris metus iš eilės.

Anot „Millward Brown“ sudaromo sąrašo, „Apple“ prekinis ženklas per metus prarado 20 procentų savo vertės, t.y. vertė nuo 185 mlrd. JAV dol. krito iki 147 mlrd. JAV dol.

Viena didžiausių „Apple“ konkurenčių „Google“ šiemet tikrai turi kuo pasigirti: jos prekinio ženklo vertė kilo 40 procentų, nuo 113 mlrd. JAV dol. iki 158 mlrd. JAV dol.

Kita „Apple“ konkurentė, Pietų Korėjos kompanija „Samsung“ šių metų sąraše pakilo vienu laipteliu aukščiau – į 29-ąją vietą. Jos prekės ženklo vertė siekia 25 mlrd. JAV dol.

Visą sąrašą galite pamatyti čia.

Brangiausias prekinis ženklas pasaulyje - jau nebe „Apple“