Teismas nurodė „Apple“ padėti prieiti prie žudiko „iPhone“ esančių duomenų, „Apple“ to nenori

Antradienį JAV federalinio teismo teisėjas priėmė sprendimą, pagal kurį kompanija „Apple“ turėtų padėti federalinių tyrimų biurui (FTB) prieiti prie gruodžio mėnesį San Bernardino mieste įvykusių žudynių organizatoriaus telefono „iPhone“ duomenų.

Teismas nutarė, kad „Apple“ turi suteikti FTB „pakankamą techninę pagalbą“ prieiti prie žudiko naudoto „iPhone 5c“ duomenų, prie kurių FTB nepavyksta prisikasti jau kelis mėnesius.

Netrukus po šios teismo nutarties, „Apple“ paskelbė viešą laišką savo vartotojams, pasirašytą jos vadovo Timo Cooko, kuriame teigiama, kad šis atvejis – beprecedentis įvykis, keliantis tiesioginį pavojų „Apple“ vartotojų saugumui.

Cookas teigia, kad teismas nori, jog „Apple“ sukurtų specialią „iPhone“ programinės įrangos versiją, kuri ignoruotų daugybę pagrindinių saugumo savybių.

„Nors mes tikime, kad FTB ketinimai yra geri, būtų neteisinga valdžiai versti mus sukurti slaptą įėjimą į mūsų produktus“, – teigiama laiške, kuriuo atvirai bijoma, kad sukurta prieiga gali būti panaudota ir ateityje.

Tačiau nepaisant teismo sprendimo, „Apple“ greičiausiai negalės padėti pasiekti „iPhone“ duomenų. Praėjusį spalį „Apple“ federaliniui teismui pateikė paaiškinimą, kad nėra jokio būdo prieiti prie „iPhone“ duomenų su įjungta kodo apsauga ir įdiegta „iOS 8“ ar naujesne operacinės sistemos versija.

„Error 53“: „Apple“ gali tekti keliauti į teismą

Viena JAV advokatų kontora svarsto parengti ieškinį prieš „Apple“ dėl klaidos „Error 53“, kurią išvysta bene kiekvienas vartotojas, nutaręs pasinaudoti ne „Apple“, o trečių šalių serviso paslaugomis remontuoti telefonui „iPhone“.

Kontraversiškai vertinamas skandalas, kuomet telefonai „iPhone“, kurių remontas susijęs su „Touch ID“ sensoriumi, gali būti nepataisomai sugadinti, prasidėjo praėjusią savaitę.

„Apple“ suskubo paskelbti, kad „Error 53“ yra sudedamoji operacinės sistemos „iOS“ funkcija, tačiau daugelis mano, kad tai yra JAV technologijų kompanijos įrankis apsisaugoti nuo „iPhone“ remontavimo niekur kitur, tik „Apple’ parduotuvėse.

JAV mieste Sietle įsikūrusi advokatų kontora PCVA teigia, kad „Apple galėjo pažeisti vartotojų apsaugos įstatymą, praneša „The Guardian“. Kontora taip pat paskelbė nemokamai ginsianti visus nuo „Error 53“ nukentėjusius vartotojus.

„Mes manome, kad „Apple“ tyčia verčia vartotojus naudotis jų taisymo paslaugomis, kurios kainuoja kur kas daugiau nei trečių šalių“, – teigiama kontoros pranešime.

Pažymima, kad „Apple“ su panašiu ieškiniu gali susidurti ir Jungtinėje Karalystėje.

Kol kas „Apple“ nepateikė oficialaus atsakymo į šį skandalą, išskyrus pranešimą, kuriuo teigiama, kad „Error 53“ yra „iOS 9“ saugumo savybė, kuri apsaugo nuo neautorizuotos prieigos prie „Touch ID“ ir kitų komponentų, kuriuose saugomi pirštų antspaudai ir kiti duomenys.

Atsitikus tokiai problemai, „Apple“ pataria susisiekti su jų palaikymo tarnyba. Kol kas nėra aišku, kaip ši problema bus sprendžiama iš „Apple“ pusės, tačiau jau pasirodė pranešimų, kad „Apple“ darbuotojai tiesiog parodo klientams duris – garantinis ar pogarantinis aptarnavimas neautorizuoto remonto paveiktiems įrenginiams negalioja.

„Apple“ už patentų pažeidimą turės sumokėti 625 mln. JAV dol.

Jungtinių Amerikos Valstijų federalinio teismo prisiekusieji nutarė, kad kompanija „Apple“ bendrovei „VirnetX“ turi sumokėti 625 mln. JAV dol. už sąmoningą patentų pažeidimą, skelbia „CNBC“.

Pranešama, kad „Apple“ panaudoja „VirnetX“ priklausančią technologiją savo sukurtose „FaceTime“ ir „iMessage“ paslaugose.

„VirnetX“ bylos pradžioje reikalavo 532 mln. JAV dol., tačiau galutinis teismo verdiktas viršijo jų lūkesčius. Tiesa, prieš tai „VirnetX“ buvo priteista 368 mln. JAV dol., tačiau tada apeliacinis teismas nustatė, kad prisiekusieji neteisingai suskaičiavo priteistą sumą ir sugrąžino bylą į teismą.

Teigiama, kad „Apple“ apskundė naujausią teismo sprendimą dėl galimo prisiekusiųjų suklaidinimo. Kol kas nėra aišku, ar teisėjas patenkins skundą. Tačiau „Apple“, spėjama, neigiamu atveju teiks apeliaciją.

Vyras padavė „Apple“ į teismą dėl įskilusio „Apple Watch“ ekrano ir laimėjo

Paduoti į teismą vieną įtakingiausių pasaulio kompanijų dėl įskilusio išmaniojo laikrodžio „Apple Watch“ ekrano gali pasirodyti kvailoka, tačiau vienas vyras Didžiojoje Britanijoje nutarė tai padaryti ir laimėjo.

Vakarinėje šalies dalyje gyvenantis Garethas Crossas aptiko įskilimą ant savo „Apple Watch Sport“ ekrano 10 dienų po to, kai šį laikrodį įsigijo.

„Apple“ fanatiku save laikantis vyras su laikrodžiu nukeliavo į oficialią „Apple“ parduotuvę garantiniam aptarnavimui, tačiau buvo informuotas, kai garantija negali būti pritaikyta.

Todėl jis nutarė kreiptis į mažų sumų ieškinių teismą ir jam pasisekė. Argumentuodamas tuo, kad „Apple“ pažeidė D. Britanijos daiktų prekybos aktą, Crossas įveikė „Apple“ teisininkus 6 mėnesių trukmės byloje. Teismas nurodė „Apple“ sumokėti ieškovui 429 svarus ir padengti teismo išlaidas.

Tiesa, atgavęs vyras tikina neskubėsiąs įsigyti naujo „Apple Watch“ laikrodžio. „Planuoju įsigyti kitą „Apple Watch“, nes per tas 10 dienų, kai jį turėjau, jis man labai patiko, – teigė G. Crossas. – Tačiau aš geriau palauksiu, kol išeis kitas modelis.“

„Apple“ laimėjo bylą prieš savo darbuotojus dėl krepšių tikrinimo

Kompanija „Apple“ laimėjo bylą, kurią iškėlė buvę ir esami jos darbuotojai. Pastarieji siekė kompensacijos už prarastą laiką, kai JAV technologijų milžinės pavedimu po darbo yra tikrinami darbuotojų krepšiai.

San Francisko federalinio teismo teisėjas šeštadienį atmetė tokį ieškinį, kuriuo „Apple“ būtų turėjusi išmokėti 12,4 tūkst. buvusių ir esamų darbuotojų iš 52 skirtingų parduotuvių. Teigiama, kad kompensacija būtų buvusi išmokėta už šešis metus, po kelis dolerius už kiekvieną dieną.

Vieno teisės profesoriaus skaičiavimais, už tai, kad „Apple“ pietų pertraukų metu ir po darbo tikrindavo darbuotojų krepšius, kompanijai būtų atsiėję per 60 mln. JAV dol., jei bylą būtų laimėję darbuotojai.

JAV apygardos teisėjas Williamas Alsupas atmetė šią bylą teigdamas, kad darbuotojai galėjo išvengti krepšių patikrinimo tiesiog jų neatsinešant į darbą.

Ir nors teismas atmetė šią bylą, darbuotojai vis dar gali iškelti naują bylą pagal Kalifornijos įstatymus.

„Ieškovai yra nusivylę teismo sprendimu ir svarsto savo galimybes, tarp kurių – apeliacija“, – teigia darbuotojų advokatas Lee Shalovas.

„Apple“ teismui: neįmanoma prieiti prie užrakinto „iPhone“ duomenų

Kompanija „Apple“ teisme atskleidė, kad prieiti prie išmaniųjų telefonų „iPhone“, kuriuose yra įdiegta ne senesnė kaip „iOS 8“ operacinės sistemos versija, duomenų yra neįmanoma, tačiau tai padaryti su senesniais įrenginiais yra techniškai įmanoma, skelbia „Reuters“.

Jungtinių Amerikos Valstijų teisingumo departamentas kreipėsi į teismą siekdamas priversti „Apple“ padėti teisėsaugos institucijoms prieiti prie areštuotų „iPhone“ duomenų.

Prieš teismui priimant sprendimą, „Apple“ buvo paprašyta atsakyti, ar įmanoma prieit prie kodiniu užraktu apsaugoto „iPhone“ duomenų.

Anot JAV technologijų milžinės, tai padaryti yra neįmanoma 9 iš 10 įrenginių. Teigiama, kad apeiti užraktą ir pasiekti įrenginyje esančius duomenis galima tik senesniuose įrenginiuose su senesne operacine sistema, kurių yra jau tik 10 procentų.

Kaip teigia „Apple“ teisininkai, vertimas „Apple“ atskleisti vartotojų duomenis sugadintų kompanijos ir jos klientų santykius.

„Samsung“ ir vėl kopijuos „Apple“, šįkart – lizingo paslaugą

galaxy-s6-both-versions-5

Praėjus kelioms dienoms po to, kai teismas liepė Pietų Korėjos kompanijai „Samsung“ nustoti kopijuoti „Apple“, šaltiniai teigia, kad „Samsung“ ruošiasi „pasiskolinti“ dar vieną „Apple“ idėją. Šįkart – lizingo paslaugą savo „Galaxy“ serijos įrenginiams JAV teritorijoje.

Vos prie keletą savaičių „Apple“ pristatė lizingo paslaugą savo vartotojams JAV, kurie nuo šiol turės galimybę pasirašyti dviejų metų sutartį su „Apple“ ir už 32 JAV dolerių mėnesinį mokestį kasmet gauti naujausią „iPhone“ modelį ir išskirtinį „AppleCare“ įrenginio draudimą.

Ir nors „Samsung“ dar nepaskelbė savo lizingo kainos, manoma, kad tai bus padaryta per ateinančius kelis mėnesius, jei ne greičiau.

Atsižvelgiant į tai, kad „Apple Pay“ ne per seniausiai susilaukė neoriginaliai pavadinto konkurento „Samsung Pay“, visai nenuostabu, kad korėjiečių technologijų milžinas nugvelbs dar vieną Kalifornijoje įsikūrusios kompanijos idėją.

Tačiau nepaisant to, kad „Samsung“ siūlo vartotojams pasisekimo sulaukusias „Apple“ idėjas, jos mobiliųjų įrenginių padaliniui sekasi ne itin gerai. Paskutiniai „Galaxy“ įrenginių pardavimai buvo nuviliantys, kai tuo tarpu „iPhone“ pardavimai siekia naujas aukštumas.