„Apple Music“ atsilieka nuo „Spotify“, bet tai normalu

Apple Music ir Spotify

Muzikos transliavimo internetu paslauga „Apple Music“ vartotojams yra prieinama dar tik mėnesį. Tačiau muzikos įrašų kompanija „DashGo“ jau nori atskleisti, kaip jai sekasi, praneša „Re/Code“.

„DashGo“ vadovas Benas Pattersonas teigia, kad „Apple Music“ šiuo metu siekia tik 4 procentus viso „Spotify“ ištransliuojamo turinio. Tačiau šiuos skaičius reikėtų sulyginti su visa turima informacija.

Šiuo metu „Spotify“ visame pasaulyje turi per 75 milijonus prenumeratorių. Tuo tarpu „Apple Music“ 10 mln. vartotojų ribą pasiekė tik šią savaitę. Lyginant šiuos du skaičius, „Apple Music“ vartotojai siekia 13 proc. visų „Spotify“ vartotojų skaičiaus.

Bet šie skaičiai neišreiškia tikros muzikos transliavimo rinkos padėties, nes „DashGo“ atstovauja „indie“ muzikos stiliaus atlikėjus.

Svarbu dar ir tai, kad „Apple Music“ šiuo metu neturi mokamų prenumeratorių, nes visiems nuo birželio pabaigos paslauga pradėjusiems naudotis vartotojams suteikia 3 mėnesių bandomąjį laikotarpį. Ir netgi pirmiesiems mokamiems paslaugos prenumeratoriams bus suteikiami dar du mėnesiai nemokamo naudojimosi.

 

„Apple Music“: kas tai ir kaip pradėti naudotis?

„Apple Music“

Kompanijai „Apple“ oficialiai išleidus muzikos transliavimo internetu paslaugą „Apple Music“, vartotojams kyla daug klausimų apie paslaugos veikimą ir kaip pradėti ja naudotis.

Pirmiausiai reikėtų paminėti tai, kad norint pradėti naudotis pagrindine „Spotify“ konkurente „Apple Music“, reikia atnaujinti „iPhone“, „iPod“ ir „iPad“ operacinės sistemos versiją į „iOS 8.4“, o „Mac“ ar PC kompiuteriuose turėti ne senesnę kaip „iTunes 12.2“ programos versiją.

Kiek vėliau šiais metais paslauga taps prieinama ir „Apple TV“ bei „Android“ įrenginiams.

„Apple Music“

Tai – daugiafunkcė muzikos transliavimo internetu paslauga, pasižyminti visą parą veikiančia radijo stotimi ir socialine platforma, kurioje muzikos atlikėjai gali tiesiogiai bendrauti su savo gerbėjais, pateikdami jiems išskirtinį turinį.

Paslaugos kaina – 6,99 euro per mėnesį. Būtent tiek kainuoja ir dauguma kitų rinkoje esančių alternatyvų. Be to, „Apple Music“ siūlo vartotojams pirmus tris mėnesius paslaugą išmėginti nemokamai. Ja gali naudotis virš 100 šalių gyventojai, įskaitant ir Lietuvą.

„Apple Music“„Apple Music“

 

Iš esmės „Apple Music“ naudoja tą pačią „iTunes“ parduotuvės duomenų bazę, kurioje yra dešimtys milijonų muzikos kūrinių. Tačiau vietoje to, kad vartotojas mokėtų po 1 eurą ar daugiau už vieną kūrinį, jis visą kolekciją gali pasiekti už mažesnę kainą. Svarbu ir tai, kad paslauga siūlo šeimos planą, kuris suteikia galimybę už 10,99 euro per mėnesį mokestį paslauga naudotis iki 6 asmenų grupei.

„Apple Music“ yra dalis gamyklinės „iOS“ muzikos aplikacijos, todėl norint ja naudotis, reikia į įrenginį įsidiegti naujausią „iOS 8.4“ versiją. Kompiuteriuose „Mac“ ir PC paslauga pasiekiama naujausioje „iTunes“ versijoje, kuri yra nemokama ir kurią galima atsisiųsti iš „Apple“ interneto svetainės.

Kadangi „Apple Music“ yra dalis gamyklinės aplikacijos, manoma, kad dabar „Apple“ vartotojai dažniau rinksis jos siūlomą paslaugą nei tokių konkurentų kaip „Spotify“, „Rdio“ ar „Google Play Music“. „Apple“ trumpai šią paslaugą apibūdina kaip „geriausią būdą mėgautis muzika – viskas vienoje vietoje“.

„Apple Music“ „Apple Music“

 

„Apple Music“ pamatai yra grįsti alternatyvia „Beats Music“ paslauga, kurią praėjusiais metais „Apple“ įsigijo kartu su „Beats Electronics“ už 3 milijardus JAV dol. Iš „Beats Music“ naujoji paslauga perėmė nemažai savybių, pavyzdžiui, tikrų žmonių kuruojamus grojaraščius, o ne sudaromus algoritmų.

Ir nors vartotojas savo įrenginyje nesaugo visos „Apple Music“ kolekcijos, paslauga leidžia neribotai transliuoti muzikos kūrinius per „Wi-Fi“ ar mobilųjį ryšį su galimybe atsisiųsti juos ar grojaraščius į įrenginio atmintį klausymuisi be interneto prieigos.

Kaip ir „iTunes Match“, „Apple Music“ gali skenuoti visą vartotojo turimą muzikos kolekciją ir įkelti visus muzikos kūrinius, kurių nėra naujoje paslaugoje, taip juos padarant prieinamus visuose įrenginiuose su ta pačia „iCloud“ paskyra. Ir nors „iTunes Match“ ir toliau išliks galima ir kaip atskira paslauga, „Apple Music“ vartotojams nereikės mokėti už abi paslaugas.

„Apple Music“ „Apple Music“

Kadangi „Apple“ turi galiojančias sutartis su tokiais muzikos rinkos milžinais kaip „Universal Music Group“, „Sony Music Entertainment“ ir „Warner Music Group“ bei neseniai pasiekė susitarimą daugiau kaip 20 tūkst. nepriklausomų muzikos įrašų bendrovių, „Apple Music“ vartotojams dabar gali pasiūlyti maždaug apie 37 milijonus muzikos įrašų. Palyginimui, rinkos lyderis „Spotify“ dabar turi prieinamų apie 30 mln. muzikos kūrinių.

Kaip naudotis?

  • Atnaujinkite savo „iPhone“, „iPad“ ar „iPod touch“ programinės įrangos versiją į „iOS 8.4“. Tai galima padaryti per įrenginio nustatymus: Settings > General > Software Update.
  • Po atnaujinimo, atidarykite naująją muzikos aplikacija ir spauskite „Start 3 Month Free Trial“ mygtuką.
  • Pasirinkite jums labiausiai tinkantį „Apple Music“ planą: individualų už 6,99 euro arba šeimos už 10,99 euro.
  • „Apple“ patikrins, ar jūsų mokėjimo informacija yra atnaujinta ir paprašys patvirtinti „Apple Music“ prenumeratą.
  • Pagrindinėje „Apple Music“ paslaugos skiltyje „For You“ pasirinkite jums patinkančius muzikos žanrus, spausdami ant jų vieną (patinka) arba du (labai patinka) kartus.
  • Sekančiame žingsnyje pasirinkite jūsų mėgstamų žanrų mėgiamus muzikos atlikėjus.
  • „Apple Music“ sugeneruos kuruojamus grojaraščius ir muzikos rekomendacijas, paremtas pagal jūsų asmeninį muzikos skonį.

 

Patarimas: jei nenorite, kad „Apple“ automatiškai nuskaičiuotų „Apple Music“ prenumeratos mokestį pasibaigus nemokamam bandomajam laikotarpiui, atlikite šiuos veiksmus. Eikite į savo „Apple ID“ nustatymus (Settings > iTunes & App Store > Apple ID: … > View Apple ID > Subscriptions – Manage) ir išjunkite „Auto Renewal“ funkciją.

„Beats 1“

Viena iš „Apple Music“ sudedamųjų dalių yra visą parą veikianti radijo stotis „Beats 1“, kuri yra pasiekiama vartotojams visame pasaulyje ir kuriai vadovauja žinomi radijo didžėjai Zane’as Lowe’as, Ebro Dardenas ir Julie Adenuga, atitinkamai vadovaujantys Los Andželo, Niujorko ir Londono radijo stotims.

Kaip skelbia „Apple“, radijo turinys pasižymės ne tik naujausia ir geriausia muzika iš viso pasaulio, bet ir išskirtiniais kviestinių svečių interviu. „Beats 1“ yra transliuojama daugiau kaip 100 šalių, o jos klausymasis nereikalauja „Apple Music“ prenumeratos – tai galima daryti nemokamai. Tiesa, tokiu atveju bus girdimos reklamos.

„Beats 1“ „Beats 1“

 

 

 

 

 

 

 

 

Paaiškėjo, kiek „Apple“ mokės už kiekvieną „Apple Music“ bandomuoju metu leidžiamą kūrinį

„Apple Music“

Paaiškėjo, kiek kompanija „Apple“ mokės įrašų kompanijoms už muzikos transliavimo internetu paslaugos „Apple Music“ bandomuoju laikotarpiu leidžiamus kūrinius. Tai – 0,2 JAV dolerio cento.

Toks įkainis yra gana panašus į tai, ką siūlo didžiausias „Apple Music“ konkurentas „Spotify“ savo bandomuoju laikotarpiu.

Ir nors „Apple“ vis dar tariasi su muzikos leidėjais dėl „Apple Music“ sutarties sąlygų, „Billboard“ skelbia, kad kompanija už teisę į kiekvieną kūrinį leidėjams mokės papildomus 0,047 JAV dol. centus, todėl iš viso išmoka už kiekvieną vartotojo perklausytą dainą sieks 0,247 JAV dol. centus.

Tai reiškia, kad norint muzikos leidėjams nuo vieno kūrinio uždirbti bent 1 JAV dolerį, jį vartotojai turės perklausyti bent 404 kartus.

„Apple“ iš pradžių nenorėjo įrašų kompanijoms ir leidėjams mokėti už bandomuoju paslaugos laikotarpiu perklausytas dainas, tačiau po viešo dainininkės Taylor Swift laiško ir iškilusių sunkumų susitariant su jais pakeitė savo nuomonę.

Be to, trečiadienį „Apple“ pavyko pasirašyti susitarimą su kompanijomis „Beggars Group“ ir „Merlin Network“, po kurių sparnu yra prisiglaudę virš 20 tūkst. muzikos leidyklų.

Paaiškėjo, kokia kokybe bus transliuojami „Apple Music“ kūriniai

„Apple Music“

Šią savaitę kompanija „Apple“ paskelbė, kad į muzikos transliavimo internetu rinką bandys veržtis su nauja paslauga „Apple Music“. Tačiau JAV technologijų milžinė pristatymo metu užmiršo paminėti, kokia kokybe bus transliuojami muzikos kūriniai.

Anot „SlashGear“ žurnalisto Chriso Davieso, „Apple Music“ muziką transliuos 256kbps (bitų per sekundę) kokybe – tokia pat, kaip ir „iTunes Match“ bei daugelis „iTunes“ parduotuvės dainų.

Tačiau kol kas nėra tiksliai aišku, kokį kodeką naudos „Apple“. Pavyzdžiui, 256kbps AAC kodekas (tas, kuris dabar naudojamas „iTunes Match“ ir „iTunes“ parduotuvėje) iš esmės yra geresnės arba tokios pačios kokybės kaip 320kbps MP3 formato kūriniai.

Palyginimui, „Beats Music“ yra transliuojama 320kbps MP3 kokybe arba HE-AAC 64kbps (mobiliesiems įrenginiams). Rinkos lyderė „Spotify“ naudoja įvairius bitų per sekundę rinkinius: nuo 96kbps mobiliesiems įrenginiams iki 320kbps savo visiems mokamiems vartotojams.

Tačiau abejojama, kad žmogaus ausis gali pajausti skirtumą tarp šių paslaugų transliuojamos muzikos kokybės su standartine garso įranga, t.y. namų vartotojui skirtomis ausinėmis ar garsiakalbiais.

„Apple Music“, pasižymėsianti „Beats 1“ radijo stotimi ir išskirtiniu turiniu iš pačių atlikėjų, bus galima pradėti naudotis nuo birželio 30 dienos, kartu su operacinės sistemos „iOS 8.4“ išleidimu.

„Spotify“ vadovas į „Apple Music“ pasirodymą atsakė dviem žodžiais

„Apple Music“

Vienos populiariausių muzikos transliavimo internetu paslaugos „Spotify“ vadovas Danielis Ekas, regis, nėra taip sužavėtas naująja „Apple“ alternatyva „Apple Music“ kaip daugelis kitų.

Tiesioginio savo valdomos kompanijos konkurento pasirodymą pirmadienio vakarą D. Ekas socialiniame tinkle „Twitter“ apibūdino dviem žodžiais: „Oh ok.“ (angl. – Oi, gerai.).

Ir nors jis jau spėjo šią žinutę pašalinti iš savo paskyros, internautai spėjo užfiksuoti šią trumpą, tačiau daug minčių keliančią žinutę.

Dar pirmadienio vakaro „Apple“ pristatymo metu „Spotify“ vadovas tame pačiame „Twitter“ buvo pasidalinęs kito vartotojo žinute, kuri kritikavo naująją „iOS 9“ naujienų aplikaciją.

Trumpai apie „Apple Music“

„Apple Music“ yra nauja „iOS“ įrenginių aplikacija, kuri kartu sujungia iki tol buvusias muzikos ir „iTunes“ aplikacijas. „Apple Music“ viešai taps prieinama birželio 30 dieną daugiau kaip 100 šalių. Paslauga veiks ne tik „Apple“ – „Mac“, „iPhone“, „iPad“, „iPod touch“ ir „Apple TV“ –, bet ir „Android“ ir „Windows“ įrenginiuose.

„Apple Music“ siūlys vartotojams ne tik dešimtis milijonų muzikos kūrinių, išmanių grojaraščių ir išskirtinio turinio tiesiai iš muzikos kūrėjų, bet ir kiaurą parą grosiančią radijo stotį „Beats 1“, kuriai vadovaus buvęs „BBC Radio One“ didžėjus Zane’as Lowe’as.

„Apple“ sužavėta „Beats Music“ sėkme, prekinį ženklą „Beats“ vystys atskirai

Ausinės „Beats“

Muzikos industrijos veteranas ir vienas iš „Beats“ įkūrėjų Jimmy Iovine’as yra didžiausia priežastis, dėl kurios „Apple“ gali įsigyti jo vadovaujamą kompaniją, praneša „Bloomberg“.

Apie gandus, skelbiančius, jog „Apple“ gali nusipirkti ausinių ir garso įrangos gamintoją „Beats Electronics“, iTouch.lt rašė penktadienį.

Teigiama, kad „Apple“ yra sužavėta kompanijos vystomos muzikos klausymosi internetu paslaugos „Beats Music“, pasirodžiusios sausį, sėkme.

Manoma, jog JAV technologijų kompanija gali panaudoti šią paslaugą savo vystomos alternatyvos – „iTunes Radio“ – populiarinimui bei tobulinimui, tačiau pačią „Beats Electronics“ išlaikytų kaip atskirą kompaniją – gaminančią ausines bei kitą garso įrangą.

Dar sausį J. Iovine’as prisipažino, kad nuo pat 2003-iųjų metų stengėsi įkalbėti „Apple“ įkūrėją Steve’ą Jobsą kurti tokio tipo paslaugą, kuri vartotojams leistų už atitinkamą mokestį klausytis muzikos internetu.

Tačiau S. Jobsui buvo nepriimtina didžiausioms muzikos įrašų kompanijoms mokėti milžiniškas sumas už licenzijas naudotis jiems priklausančia muzika.

Šį „Apple“ gali paskatinti ir mažėjanti „iTunes“ rinkos dalis Europoje – čia į internetinės muzikos padangę nesustabdomai kyla dešimtis milijonų vartotojų turinti „Spotify“.

Anot „The Wall Street Journal“, „Beats“ įkūrėjai J. Iovine’as ir reperis Dr. Dre po įsigijimo gali prisijungti prie „Apple“ vadovų komandos.

Išleista muzikos klausymosi internetu paslauga „Beats Music“

„Beats Music“

Kompanija „Beats“ antradienį pristatė muzikos klausymosi internetu paslaugą „Beats Music“. Paslauga už 9,99 JAV dolerių mėnesinį mokestį suteikia galimybę neribotai klausytis muzikos iš daugiau kaip 20 milijonų muzikos kūrinių archyvo.

Tiesa, „Beats Music“ kol kas prieinama tik JAV gyventojams, tačiau artimiausiu metu žadama prieiga ir kitų šalių gyventojams.

„Beats Music“ pasižymi panašiomis funkcijomis kaip ir muzikos klausymosi internetu rinkos lyderės – „Spotify“ bei „Pandora“, tačiau vienu iš didžiausiu „Beats Music“ privalumu kūrėjai įvardina tai, kad vartotojai tarp klausomų muzikos kūrinių negirdės jokių reklamų.

Susimokėję mėnesinį mokestį vartotojai galės neribotai naudotis daugiau nei 20 mln. muzikos kūrinių aprėpiančiu archyvu, tarp kurių – ir naujausi muzikos pasaulio kūriniai.

„Beats Music“ aplikacija bus prieinama „iPhone“, „Android“, „Windows Phone“ bei kompiuterių vartotojams.

„iPhone“ skitą paslaugos aplikaciją galima nemokamai atsisiųsti iš „App Store“.

„Beats Music“