Įgaliotas „Apple“ produktų pardavėjas Lietuvoje „iDeal“ penktadienį oficialiai paskelbė, kiek mūsų šalyje kainuos naujieji išmanieji telefonai „iPhone 6S“ ir „iPhone 6S Plus“.
Pigiausio „iPhone 6S“ su 16 gigabaitų atmintimi kaina – 759 eurai. Tai – 10 eurų didesnė kaina nei Prancūzijoje ir 20 eurų daugiau už Vokietijos gyventojams siūlomą oficialią kainą. Pigiausio „iPhone 6S Plus“ kaina su tokio pat dydžio vidine atmintimi kaina siekia 869 eurus.
Tiesa, toks skirtumas yra ne be priežasties. Lietuvoje taikomas pridėtinės vertės mokestis yra šiek tiek didesnis už anksčiau minėtų šalių, o prie visos sumos dar prisideda mokestis autoriams už įrenginio atmintį.
Kompanija „Apple“ pirmadienį netikėtai pranešė džiugią žinią – Lietuva ir dar keliasdešimt šalių jau spalio 9 dieną sulauks išmaniųjų telefonų „iPhone 6S“ ir „iPhone 6S Plus“. Apie oficialią šių telefonų prekybos pradžią mūsų šalyje „Apple“ pranešė savo svetainėje.
Jau dabar Lietuvai skirtoje „Apple“ svetainės versijoje galima išvysti išsamų „iPhone 6S“ aprašymą lietuvių kalba bei įsitikinti, kad JAV milžinė į parduotuves naujuosius telefonus žada pristatyti už daugiau nei savaitės.
Kol kas nėra aišku, kiek tiksliai naujieji modeliai kainuos mūsų šalyje. Tačiau pigiausias „iPhone 6S“ modelis Europoje vidutiniškai kainuoja 739 eurus, todėl panašias kainas turėtų taikyti ir įgalioti „Apple“ produktų pardavėjai Lietuvoje – „iDeal“, „iDream“ ir iShop.lt bei oficialus ryšio operatorius „Omnitel“.
Išmaniojo laikrodžio „Apple Watch“ prekyba spalio 9 dieną bus pradėta Belgijoje, Suomijoje, Norvegijoje ir Lenkijoje. Tokią informaciją galima rasti atnaujintose šioms šalims skirtose „Apple“ svetainės versijose.
Šios keturios šalys prisidės prie prie kitų 29 šalių, kuriose galima oficialiai įsigyti „Apple Watch“, sąrašo.
Šiuo metu į jį patenka Australija, Kanada, Kinija, Prancūzija, Vokietija, Honkongas, Japonija, D. Britanija, JAV, Italija, Meksika, Singapūras, Pietų Korėja, Ispanija, Šveicarija, Taivanas, Olandija, Švedija, Tailandas, Naujoji Zelandija, Rusija, Turkija, Austrija, Danija ir Airija.
Nors „Apple“ šį mėnesį paskelbė sąrašą įgaliotų „Apple Premium Reseller“ statusą turinčių parduotuvių sąrašą, kuriose taip pat bus pradėta prekyba „Apple Watch“, Lietuvos parduotuvių jame kol kas nėra.
Penktadienį prasidėjus išmaniųjų telefonų „iPhone 6S“ ir „iPhone 6S Plus“ mažmeninei prekybai, „Apple“ parduotuves visame pasaulyje šturmavo gausybė norinčiųjų įsigyti. Tačiau Niujorko Penktojo aveniu įsikūrusioje „Apple“ parduotuvėje pirmąja „iPhone 6S“ pirkėja pavyko tapti lietuvei.
Kaip skelbia „CNET“, pirmąja „iPhone 6S“ pirkėja tapo 25 metų studentė Justina Sičiūnaitė iš Lietuvos, kuri į eilę laukiančiųjų įsigyti stojo dar antrą valandą nakties. Vaizdo įraše matyti, kad Justina ką tik įsigytą telefoną išpakavo prie parduotuvės susirinkusios minios akivaizdoje ir, laimei, jo neišmetė.
„CNET“ pažymi, kad prie „Apple“ parduotuvių visame pasaulyje išsirikiavusių pirkėjų tarpe yra gausu kitų valstybių piliečių, kuriose oficialiai įsigyti naujųjų modelių dar negalima. Tarp tokių valstybių – ir Lietuva.
Nors Lietuvoje esančio 4G LTE ryšio greitis nėra tarp greičiausių pasaulyje, mūsų šalis lenkia tokias milžines kaip JAV, Vokietiją ar Japoniją, skelbiama remiantis „OpenSignal“ surinktais duomenimis.
4G LTE ryšio standarto greičiai visame pasaulyje yra surenkami iš vartotojų atsiųstų duomenų, kurie tai gali padaryti naudodamiesi specialia greičio matavimo aplikacija, prieinama „App Store“.
Šių metų rugsėjį surinkti duomenys rodo, kad Lietuva tarp visų pasaulio šalių, kuriose buvo išmatuotas greitis, užima 22 vietą. Nors aplenkėme didžiąsias Europos ir kitų žemynų valstybes, pagal 4G LTE ryšio spartą mus lenkia kaimynai latviai, slovakai, austrai ir net rumunai. Tiesa, Lenkiją nežymiai lenkiame.
Svarbu paminėti dar ir tai, kad 4G LTE ryšio greitis buvo matuotas tik „Omnitel“ vartotojų. Vidutinis „Omnitel“ skleidžiamo LTE ryšio duomenų atsisiuntimo greitis – 13Mbps. Nors šio „Omnitel“ ryšio standarto padengimas Lietuvoje yra gana didelis – 79 proc. teritorijos, greitis nėra vienas ryškiausių.
Visą šalių 4G LTE ryšio spartos ir padengimo diagramą galite peržiūrėti čia.
Nors dar prekyba naujausiais kompanijos „Apple“ išmaniaisiais telefonais „iPhone 6S“ ir „iPhone 6S Plus“ dar neprasidėjo, o prekyba Lietuvoje gali prasidėti ne anksčiau spalio mėnesio, jau yra gana aišku, kiek naujieji modeliai gali kainuoti mūsų šalyje.
Kadangi nuo šių metų pradžios Lietuvoje yra įvestas euras ir autorizuotose „Apple“ pardavimo vietose „iPhone“ kainos nesiskiria nuo „Apple“ parduotuvių didžiosiose Europos valstybėse, galima teigti, kad Lietuvoje naujieji „iPhone“ kainuos tiek pat, kiek ir, pavyzdžiui, Vokietijoje ar Prancūzijoje.
Šiuo metu Vokietijoje „iPhone 6S“ su 16 gigabaitų atmintimi oficiali kaina yra 739 eurai, o identiškos talpos „iPhone 6S Plus“ – 849 eurai. Palyginimui, Prancūzijoje tokios ir kitų talpų modeliai yra 10 eurų brangesni.
Tačiau dėl šiek tiek didesnio pridėtinės vertės mokesčio ir kitų papildomų mokesčių Lietuvoje „iPhone 6S“ ir „iPhone 6S Plus“ greičiausiai bus tokia kaip Prancūzijoje, o ne Vokietijoje. Visgi, skirtumas – vos 10 eurų.
Lietuvoje įgalioti „iPhone“ pardavėjai yra įgaliotas „Apple“ produktų pardavėjas „iDeal“, oficialus ryšio operatorius „Omnitel“ bei autorizuotas „Apple“ pardavėjas iShop.lt.
Pateikiamą preliminarų „iPhone 6S“ ir „iPhone 6S Plus“ kainų sąrašą.
Pastaruoju metu vis susiduriu su savotiška žmonių diaspora. Esminis skiriamasis šių individų bruožas – jie visi turi „iPhone“ telefonus. Sakysite, jog dabar čia teisiu visus, kas naudojasi „Apple“ telefonais? Tikrai ne. Aš kalbu apie labai konkretų nedidelį segmentą vartotojų. Jie dažniausiai pasižymi piktumu, storžieviškumu, o taip pat juos galima atpažinti iš jų spinduliuojamo provincialaus skeltanagiškumo bei nuo nežinojimo ir apatijos perkreipto veido.
Per pastaruosius metus teko sutikti jų ganėtinai daug, todėl galiu teigti, jog dažniausiai paūmėjimai vyksta kritiniais periodais: pilnaties metu, per karščius, per šalčius ir „iš po savaitgalio“, bet iš esmės jie pasireiškia praktiškai kasdien. Sutinku šiuos žmones dažniausiai „Facebook’e“ esančiose grupėse, kurios egzistuoja kaip erdvė konstruktyvioms ir draugiškoms diskusijoms apie „Apple“ gaminius. Bet čia aš ne vien apie komentarus internete – šių žmonių esama visur. Dažniausiai paprasčiausia identifikuoti juos iš pirmojo sakinio, kuris yra maždaug toks: „A kodė ma neysyjungia telefas?“. Tuomet gi (vėliausiai po aštuonių minučių) seka to paties klausiančiojo individo komentaras „Tai njiekas nižinot, ekspertaij?“.
Piktinamasi, matote, kad niekas netiesia pagalbos rankos, niekas neduoda atsakymo į absoliučiai nekonstruktyvų ir neišsamų klausimą, į kurį net ir norint nėra galimybės atsakyti nežinant daugiau faktų. Kas gi norės atsakyti, kas gi norės įdėti dvidešimtkeleriopai daugiau pastangų į atsakymą, nei klausiantysis įdėjo į klausimą, kuris labiausiai primena kažką panašaus į silkę pataluose, išvemtą krištolinėn lėkštutėn? Nė vienas.
Žinoma, kas nors pasiūlo pasinaudoti „Google“ paieška ir pabandyti susirasti paprastą paprastos problemos sprendimą pačiam, bet tada sukyla dar viena idealiai buka erzelio banga: „O taj negi tau sunku pasakiti?“. Kaskart, kai perskaitau šį sakinį, kaskart, kai pamatau tokio ir panašaus pobūdžio komentarą „Facebook’e“, aš dar kelias akimirkas ramiai pasižiūriu į tą komentarą ekrane, o tada dar ir nusišypsau. Tiesiog skiriu sau laiko, kad galėčiau pasigerėti tuo nuostabiu ignorancijos ir ribotumo pavyzdžiu. Kaskart pagalvoju, jog man iš esmės visiškai nesunku surašyti tuos šešis žingsnius, kurie tą problemą išspręstų, ir tų žingsnių surašymas užtruktų viso labo keturias minutes, tačiau visuomet susilaikau.
Susilaikau visai ne iš piktos valios. Darau tai todėl, kad manau, jog jie nusipelnė, kad į jų klausimus nebūtų atsakoma, jie gi patys susikūrė tą situaciją sau. Būna ir tokių neatmušamų argumentų kaip „nelabaj moku angliškaj“, „neturiu laiko gilintis“,„aij, tai jai sunku tau če, taj ir nerejk. kasnors kitas padės“,„tas Apple su taijs ajklaudajs taj čia nesamonė kaškokia“. Čia tik keli chrestomatiniai pavyzdžiai. Sutikite, tai apie žmones pasako itin daug, o apmaudu yra tai, jog jie nesupranta to, jog problema čia yra visai ne jų turimam „aifone“, pirktam Urmo bazėje, pagal skelbimus, kioskely ar ten tose įtartinose mobiliųjų telefonų parduotuvėlėse „Norfoj“.
Aš turiu patarimą visiems nepaisant lyties, amžiaus, rasės, religinių įsitikinimų, pajamų bei išsilavinimo ar kitų faktorių: jei nemokate naudotis „Google“, jei „nelabaj kalbat angliškaj“, jei jaučiate apatiją bei pasimetimą šiuolaikinėse technologijose ir ilgitės tų laikų, kuomet „univermaguose“ skaičiuodavo skaitliukais, tai labai gerai pagalvokite ir paklauskite savęs, ar tikrai jums to „aifono“ ir apskritai „ęplo“ labai reikia, o jei jau naudojate, gal geriau nebenaudokite – bus lengviau jums ir visiems kitiems.
Yra ir kitų prietaisų – primityvesnių, pigesnių, tokių su dideliais mygtukais, netgi turinčių lietuvišką meniu ir daugelį kitų pranašumų. Prašau, patikėkite manimi, tikrai nieko gero, kuomet atsiranda kažkoks patologiškas disbalansas tarp jūsų gebėjimo naudotis technologijomis, anglų kalbos žinių, mentaliteto, pajamų bei išsilavinimo. Susirūpinkite tuo – tai svarbu.
Ši svetainė naudoja slapukus, kad būtų pagerinta Jūsų naršymo kokybė. Juos bet kada galite atšaukti.Sutinku
Privacy & Cookies Policy
Ši svetainė toliau nėra vystoma, tačiau jos turinį galima peržiūrėti kaip archyvą.