„Apple“ pripažino: muzikos grotuvas „iPod“ jau „miręs“

Muzikos grotuvas „iPod touch“

Ne paslaptis, kad „Apple“ muzikos grotuvo „iPod“ verslas sekasi ne itin gerai, tačiau kompanija ilgą laiką šį įrenginį laikė tarp pačių svarbiausių produktų savo svetainės meniu juostoje.

Tačiau tai pasikeitė pirmadienį, kuomet prasidėjo kasmetinė „Apple“ programuotojų konferencija „WWDC“. Jos metu oficialioje „Apple“ svetainėje esančiame pagrindiniame meniu „iPod“ nuoroda buvo pakeista į tiesiog „Music“.

Žinoma, muzikos grotuvas dar nedingo visiškai. Jį galima rasti nukeliavus į „Apple“ internetinę parduotuvę arba „Music“ puslapio pačioje apačioje.

Tačiau toks meniu pasikeitimas neabejotinai yra svarbus. Pastaruosius kelis ketvirčio rezultatų skelbimuose „Apple“ nutylėjo „iPod“ pardavimų skaičius, įtraukdama juos į bendrą sumą su „Apple TV“ bei „Beats“ gaminiais ir aksesuarais.

Paskutinis kartas, kada „Apple“ skelbė „iPod“ pardavimų statistika, buvo 2014 metų ruduo. Tuomet kompanija pardavė 2,6 milijono „iPod“ grotuvų, kurie atnešė 410 mln. JAV dolerių pajamas.

Šie skaičiai, be abejonės, yra gerokai mažesni už „iPhone“, „iPad“ ir „Mac“ pardavimus, o nuo praėjusių oficialių rezultatų skelbimo jie greičiausiai dar sumažėjo.

Manoma, kad „Apple“ taip ilgai laikė „iPod“ tarp pagrindinių produktų dėl to, kad šis muzikos grotuvas yra svarbus kompanijos istorijai. „iPod“ dominavo pasauliniuose muzikos grotuvų pardavimuose beveik dešimtmetį nuo pat 2001-ų metų.

Kaip pagrindinę „iPod“ populiarumo sumažėjimo priežastį galima įvardinti „iPhone“, kuris vartotojams suteikia tas pačias „iPod“ funkcijas su papildomomis skambinimo ir mobilaus interneto galimybėmis.

Ir nors „Apple“ dar galutinai nenumarina „iPod“ grotuvo, ateis ta diena, kai tai taps neišvengiama.

Naujasis (viršuje) ir senasis meniu
Naujasis (viršuje) ir senasis meniu

„Apple“ pašalino „iPod Classic“ iš savo internetinės parduotuvės

Netrukus po išmaniųjų telefonų „iPhone 6“ ir „iPhone 6 Plus“ bei išmaniojo laikrodžio „Apple Watch“ pristatymo, „Apple“ iš savo internetinės parduotuvės asortimento pašalino muzikos grotuvą „iPod Classic“. 

„iPod Classic“ paskutinį kartą buvo atnaujintas dar 2009-aisiais. Ir nors ilgą laiką pasirodydavo pranešimų apie šio modelio prekybos nutraukimą, „Apple“ vis vien buvo nusprendusi jį palikti prekyboje ir ilgus metus pardavinėti už 249 JAV dol.

Dar šių metų pradžioje „Apple“ vadovas Timas Cookas pripažino, kad muzikos grotuvai „iPod“ praranda populiarumą. Nors 2008 metais „iPod“ populiarumas visame pasaulyje pradėjo kilti kaip ant mielių, šių muzikos grotuvų rinkos dalį netrukus perėmė „iPhone“ ir „iPad“.

„Apple“ kovai prieš AIDS programa jau surinko 65 mln. JAV dol.

„Apple“ programos (RED) produktai

Kompanijos „Apple“ prieš AIDS skirta kovoti programa „RED“ jau yra surinkusi per 65 milijonus JAV dol., savo „Twitter“ paskyroje paskelbė garsios grupės „U2“ vokalistas Bono.

Populiarus muzikantas padėkojo „Apple“ už tokią didelę auką.

Programa „RED“ apima populiariausių „Apple“ produktų – „iPod“ ir „iPad“ – liniją. Visi įrenginiai pasižymi raudonos spalvos korpusais ar aksesuarais.

Anot „Apple“, nuo kiekvieno parduoto šios linijos produkto kainos net 50 procentų skiriama labdarai, t.y. kovai prieš AIDS Afrikoje.