Net ir tokiais moderniais laikais, kuomet bet kuris žmogus, pasitelkęs internetą, gali išgarsėti ir pasauliui pristatyti savo idėją, sunku patikėti, kad vaikinukas iš Pašilaičių mikrorajono Vilniuje sugebėjo sukurti pasaulinio lygio projektą, kurio internetinė svetainė lankomumu gerokai lenkia mūsų šalies lyderius Delfi.lt ir kitus. Tas vaikinukas – Tomas Banišauskas, internetinės svetainės apie meną ir dizainą boredpanda.com įkūrėjas, kuri plačiai žinoma visame pasaulyje, tačiau dar ne visiems Lietuvoje.
Progreso konferencijos LOGIN 2015 metu T. Banišauskas atskleidė interneto svetainės atsiradimo priežastis bei aplinkybes, lankomumą ir kiek žmonių dabar dirba prie šio projekto. Pasak jo, norėdami sukurti panašaus lygio projektą lietuviai daro vieną klaidą – kūrimo pradžioje apsiriboja Lietuvos mastu ir nebando žengti pirmo žingsnio tiesiai į platesnę rinką.
Kaip teigia „Bored Panda“ įkūrėjas, projekto sukūrimo kaštai buvo itin maži.
„WordPress“ (turinio valdymo sistema – red. past.) nieko nekainavo, dizainas nieko nekainavo, interneto adresas – 25 litai metams, serveris – 13 litų, ir sumoje gavome 15 litų, – susirinkusiems atskleidė T. Banišauskas. – Tad jei galite atsisakyti poros kebabų ar poros alaus, galite pradėti didžiulį verslą internete.“
Verslininkas pasakojo, kad dauguma vėliau klausdavo: o iš kur pinigai? Atsakymas paprastas. Tai – „Amazon“ ir „Google AdSense“ reklamos platformos. Pastaroji veikia itin paprastai, kuomet pagal svetainės lankytojo interesus rodo lankytojui galimai įdomią reklamą, o štai „Amazon“ platforma veikia kiek kitaip – ji išmoka pinigus už tai, kad į „Amazon“ nukreipiamas lankytojas, kuris kažką įsigyja.
„Man būdavo labai įdomu sekti, ką lankytojai nusipirko. Vienas žmogus pateko į „Amazon“ paspaudęs nuorodą į knygą, o galiausiai nusipirko virtuvės baldų rinkinį“, – teigė T. Banišauskas.
Bene pagrindiniu didžiulio boredpanda.com lankomumo kaltininku tapo ne tik gerai subalansuotas ir atrinktas turinys, bet ir kita populiari užsienio interneto svetainė stumbleupon.com, kuri nors ir buvo trumpam nusprendusi panaikinti lietuvio projektą iš savo vartotojams siūlomų svetainių duomenų bazės, visgi prisidėjo prie dabar pasiekto 30 milijonų unikalių vartotojų per mėnesį skaičiaus.
Menas ir dizainas tapo pagrindinėmis boredpanda.com temomis dėl pačio Tomo polinkio į fotografiją ir dizainą. Anot jo, visas svetainės turinys yra tikras, o ne per seniausiai galimybę jį kurti gavo ir bet kuris svetainės lankytojas. Tačiau iš pat pradžių turinį kurti reikėjo pačiam įkūrėjui ir tik po to, kai buvo pradėta priimti pirmuosius darbuotojus, buvo pasiektas realus ir apčiuopiamas rezultatas.
„Pirmo darbuotojo samdymas – viena baisiausių dienų mano gyvenime. Aš nesu pas nieką ėjęs į darbo pokalbį, neįsivaizdavau kaip jis atrodo ir ką ten daryti. <…> Galiausiai priėmiau žmogų ir po kelių savaičių jau matau, kad tas žmogus rašo straipsnius, tai ne aš darau – kažkas kitas gali tai daryti. Ir man atsirado toks supratimas: tai va apie ką yra verslas, verslas yra suorganizuoti darbą. Ir kiti tą darbą gali padaryti geriau negu tu“, – patirtimi dalinosi dabar jau 12-15 žmonių komandai vadovaujantis T. Banišauskas.
Apibendrinant lietuvis verslininkas patarė, kad svarbiausia yra kažką daryti, net jei ir nežinai ką darai, ir tai reikia daryti nuosekliai – tokiu būdu, vieną dieną bus pasiektas tikslas. Tokiu sėkmingo verslo receptu T. Banišauskas užbaigė savo pranešimą konferencijoje LOGIN 2015.