NSA galimai žinojo apie saugumo spragą „kraujuojanti širdis“ ir naudojosi tuo mažiausiai dvejus metus

„Kraujuojanti širdis" (ang. - heartbleed)

Didžiausia pasaulyje Jungtinių Amerikos Valstijų Nacionalinio saugumo agentūra (NSA) galimai žinojo ir daugiau nei dvejus metus naudojosi šimtuose tūkstančių interneto svetainių ir paslaugų esančia saugumo spraga, pavadinimu „kraujuojanti širdis“ (ang. – Heartbleed).

Kaip teigia „Bloomberg“, NSA šią spragą galėjo naudoti inromacijos rinkimui iš populiariausių interneto svetainių, tame tarpe ir „Facebook“.

iTouch.lt jau rašė apie tai, kad ši spraga leidžia programišiams prisijungti prie bet kokios internetinės svetainės, kurios serveris veikia su nepakankamai apsaugota „OpenSSL“ programine įranga.

Tiesa, „Apple“ penktadienį išplatino pranešimą, jog kompanijos sukurtų įrenginių vartotojams nerimauti nėra ko – saugiais gali jaustis „OS X“, „iOS“ ir „Apple“ internetinių paslaugų vartotojai.

NSA atstovė spaudai Vanee Vines atsisakė komentuoti agentūros žinojimą apie šią saugumo spragą.

Nauja internetinio saugumo spraga „kraujuojanti širdis“ pavojinga interneto svetainėms, bet ne „Apple“ vartotojams

Nauja internetinio saugumo spraga „kraujuojanti širdis“

„Apple“ penktadienį išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad neseniai atrasta internetinio saugumo spraga, pavadinimu „kraujuojanti širdis“ (ang. – Heartbleed), nėra pavojinga „Apple“ produkciją naudojantiems žmonėms.

Anot kompanijos, saugiais gali jaustis „OS X“, „iOS“ ir „Apple“ internetinių paslaugų vartotojai.

Teigiama, kad ši spraga leidžia programišiams prisijungti prie bet kokios internetinės svetainės, kurios serveris veikia su nepakankamai apsaugota „OpenSSL“ programine įranga.

Anot tinklaraščio „Cul of Mac“, net ir „Apple“ vartotojai turėtų susirūpinti dėl šios saugumo spragos daugelyje populiarių interneto svetainių ir paslaugų. Štai sąrašas:

  • „Facebook“
  • IFTTT
  • „Instagram“
  • „Pinterest“
  • „Tumblr“
  • „Google“
  • „Yahoo“
  • „Gmail“
  • „Amazon Web Services“
  • „TurboTax“
  • „Dropbox“
  • „OKCupid“
  • „SoundCloud“
  • „GoDaddy“
  • „Minecraft“
  • „Apple“ svarsto, kaip vartotojams internetu persiųsti didžiulius kiekius duomenų

    Interneto kabelis

    Kompanija „Apple“ ieško įvairių būdų, kaip interneto infrastruktūrą paversti didžiulius kiekius duomenų vartotojams galinčia persiųsti platforma, rašo „The Wall Street Journal“.

    Tokia galimybė leistų „Apple“ labiau kontroliuoti duomenų paskirstymą vartotojams ir galbūt internetu teikti televizijos paslaugą.

    „Apple“ poreikis persiųsti didžiulius kiekius duomenų itin išaugo pastaraisiais metais. Prie to ypač daug prisidėjo duomenų sinchronizavimo paslauga „iCloud“, kuri internete talpina vartotojo duomenis ir medijos failus.

    Kompanijos „International Internet Exchange“ strategijos vadovas Billas Nortonas teigia, kad „Apple“ turi įsigijusi užtektinai interneto srauto, jog galėtų iš vienos vietos į kitą per sekundę perkelti šimtus gigabitų.

    Interneto srauto poreikis „Apple“ atvejus augs tik tada, jei ši nuspręs teikti televizijos internetu paslaugą. Ir nors „Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas atskleidė, kad šįmet vartotojai išvys naujų kategorijų produktų, tikimybė „Apple“ televizijai pasirodyti šiais metais – maža.

    „Spotify“ pristatė galimybę nemokamai klausytis muzikos ir telefone

    Aplikacija „Spotify“

    Muzikos transliavimo internetu paslauga „Spotify“ daugelio vartotojų džiaugsmui trečiadienį pristatė galimybę nemokamai klausytis muzikos mobiliuosiuose įrenginiuose, skelbia MacRumors.com.

    Iki šiol tai galima buvo daryti tik per kompiuteriams skirtą „Spotify“ programą, o išmaniųjų telefonų turėtojai muzikos kolekciją galėdavo pasiekti už 9,99 JAV dol. mėnesinį mokestį.

    Nuo šiol, nemokamai galima bus klausytis visų savo sukurtų grojaraščių, ieškoti specifinių muzikos kūrinių ar atlikėjų. Už vis dar esantį papildomą 9,99 JAV dol. mokestį vartotojui bus suteikta galimybė klausytis „Spotify“ muzikos net ir neesant interneto ryšiui.

    „Spotify“ aplikacija gali naudotis tiek „iPhone“, tiek ir „iPad“ vartotojai, atsisiuntę ją nemokamai iš „App Store“.