Ar šiemet išvysime „Apple“ išmanųjį laikrodį?

„iWatch“ konceptas

Kiekvienas kiek labiau besidomintis „Apple“ gandais yra girdėjęs apie išmanųjį laikrodį „iWatch“, kuris dar net neegzistuoja. Tačiau gandai apie dėvimą „Apple“ įrenginį sklando nuo 2012 metų, ir nuo tada jų vis daugėja.

Išmaniųjų laikrodžių rinkoje jau buvo keletą mėginimų ją užkariauti. Bene sėkmingiausiai iki šiol sekasi nedaugeliui Lietuvoje girdėtam „Pebble“ laikrodžiui. Savo kūrinius yra pristačiusios ir tokios milžinės kaip „Samsung“ bei „Sony“, tačiau ir joms nepavyko užkariauti Olimpo.

Būtent ankstesni konkurentų mėginimai stato „Apple“ į tokią padėtį, kokioje ji buvo atsidūrusi 2010-aisiais, pristatydama „iPad“. Tuomet „Apple“ rizikavo viskuo, bet rizika pasiteisino: išleistas planšetinis kompiuteris neturėjo lygių, o rinkai buvo pasiūlyta nauja produkto kategorija.

Tokią pat situaciją galima įžvelgti ir dabar. Tik klausimas, ar „Apple“ ryšis tam ir išleis šįmet daugelio laukiamą išmanųjį laikrodį?

Šiek tiek istorijos

Prieš gilinantis į galimas laikrodžio specifikacijas, prisiminkime šiek tiek istorijos. Pirmieji gandai apie „iWatch“ pradėjo sklisti 2012-ųjų gruodį, kuomet kinų tinklaraštis Tech163.com paskelbė informacijos apie neva „Apple“ ir „Intel“ bendradarbiavimą kuriant išmanųjį laikrodį su „iOS“ operacine sistema.

Nors tai buvo pirmieji gandai apie šį įrenginį, „Apple“ dar 2011-aisiais galėjo įsitikinti išmaniojo laikrodžio poreikiu, kai didelio pasisekimo sulaukė išleistas šeštos kartos muzikos grotuvas „iPod nano“. Naudodamiesi trečių šalių aksesuarais, vartotojai galėjo grotuvą nešiotis ant rankos kaip laikrodį.

Praėjusių metų vasarį pasklido kalbos, jog „Apple“ dirba su „iPhone“ stiklo gamintoja „Corning“ kuriant lanksčios formos stiklą dėvimiems įrenginiams. Mistinis „Apple“ laikrodis, teigiama, naudotų tokią pat stiklo technologiją, kuri suteiktų išskirtinę išvaizdą ir pranašumą prieš konkurentų alternatyvas.

Galiausiai, „Apple“ neslepia, kad yra užregistravusi nemažai patentų, apibrėžiančių gausybę technologijų: nuo lankstomų ekranų iki išlenktų baterijų. Būtent nauji patentai yra didžiausia kylančių gandų priežastis.

Sėkmės priežastys

Kad „iWatch“ susilauktų pasisekimo, „Apple“ būtina įgyvendinti tris dalykus. Priežastis, kodėl iki šiol nei vienai kompanijai nepavyko sukurti sėkmingo išmaniojo laikrodžio yra ta, kad jos nesilaikė šių trijų punktų. Pirmasis dėvimas įrenginys, kurio gamintojai įvykdys toliau pateikiamus kriterijus, susilauks pasisekimo.

  • Mada. Sutikite: laikrodis visų pirmiausia yra kasdienė mūsų stiliaus dalis, kuri ne tik mums leidžia susiorientuoti laike, bet ir papildo mūsų išvaizdą. Tad išmanusis laikrodis turi atrodyti gerai. Šiandieniniai išmanieji telefonai atrodo gražiai, tačiau jiems nereikia atrodyti itin madingai, nes juos žmonės mato ne visąlaik: juos nešiojame dėkluose, kišenėse ar rankinėse. Tačiau mūsų nešiojami laikrodžiai yra pastoviai matomi, todėl jie privalo būti gražūs.
  • Funkcionalumas. Išmanusis laikrodis privalo turėti paprastas, tačiau reikalingas funkcijas, kuriomis visi norėtų naudotis. Jei „Apple“ nori nutaikyti „iWatch“ į visą „iPhone“ bendruomenę, sportavimo ir skambinimo funkcijos išmaniajam laikrodžiui yra tiesiog būtinos. Be to, vartotojai turi turėti galimybę peržiūrėti kontaktus, pasirinkti norimus muzikos kūrinius bei garsumą, skaityti elektroninius laiškus.
  • Patvarumas. Telefonai „iPhone“ negali pasigirti dideliu patvarumu smūgiams ar kitiems didesniems aplinkos poveikiams, pavyzdžiui, šalčiui. Juos nesunku įbrėžti, o ir nereikia būti įgudusiam metikui, kad suskaldytumėte ekraną. Žinoma, apie skysčių ir technikos sąveiką net neverta kalbėti. Tačiau laikrodis yra tokio tipo produktas, kuriam privalu visa tai išgyventi. Jei „iWatch“ pasiduos po pirmo jūsų rankų plovimo, spėkite, ar toks laikrodis būtų populiarus… Svarbu yra ir tai, kad „iWatch“ baterija būtų pajėgi „išgyventi“ 4-5 dienas ar būtų įkraunama per keliolika minučių. Juk būtų nekomfortabilu kasdien nusiiminėti laikrodį įkrovimui.

Tai ar išvysime?

Generalinis direktorius Timas Cookas dar praėjusių metų pabaigoje „Apple“ darbuotojams išsiuntė elektroninį laišką, kuriuo patariama ruoštis visiškai naujų kompanijos produktų išleidimui šiais metais – esą to nebuvo nuo pat „iPad“ pristatymo 2010-aisiais.

Ar gali vienas iš tų produktų būti „iWatch“? Manau, kad dabar yra pats tas laikas „Apple“ bandyti dominuoti visiškai naujoje rinkoje ir išlįsti iš Steve‘o Jobso šešėlio. Naujas ir sėkmingas produktas reikštų, jog technologijų milžinė gali išsiversti be savo įkūrėjo, o nesėkmė patvirtintų skeptikų prognozes.

Su turimais patentais ir technologijomis, „Apple“ yra pasiruošusi išleisti „iWatch“ jau šiemet.