Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjo jau dešimta kasmetinė technologijų ir progreso konferencija „LOGIN 2016“.
Šių metų konferencijoje ryškiausi pranešėjai – internete milijonus dokumentų nutekinusios organizacijos „WikiLeaks“ įkūrėjas Julianas Assange’as bei prieš Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną protestą surengusios grupės „Pussy Riot“ narė Nadya Tolokonnikova.
Su „Apple“ susijusį pranešimą skaitys „Revel Systems“ generalinis direktorius Tadas Vizgirda, kuris pasakos, kaip „iPad“ technologijos padeda verslui. O žiniasklaidos ir startuolių atstovai diskutuos, kas gimsta Lietuvos garažuose, remiantis „Apple“ pavyzdžiu.
Konferencija „LOGIN 2016“ truks dvi dienas – ketvirtadienį ir penktadienį – bei pasiūlys lankytojams virš 130 pranešėjų.
„Apple“, „Mars One“, „Google“, „Wikipedia“, „PayPal“ ir kiti pasaulinio garso korporacijų atstovai ankstesnėse LOGIN konferencijose buvo tie vizionieriai, kurių idėjų klausėsi tūkstančiai. Paslapties šydą, kas bus dešimtojo, jubiliejinio ir festivaliu tampančio LOGIN 2016 „pagrindinės vinys“ – organizatoriai praskleis pamažu, tačiau viena aišku – iškelta kartelė nenusileis. Jau dabar žinoma, kad vienas iš pagrindinių pranešėjų, bene garsiausias australas, „Wikileaks“ įkūrėjas Julianas Assange‘as į LOGIN 2016 neabejotinai sutrauks mases. Savo įžvalgomis ir patirtimi J. Assange‘as dalinsis tiesioginės vaizdo transliacijos metu.
„LOGIN – tai gyvas, nuolat augantis organizmas. Kasmet siekiame ne tik prisitaikyti prie augančių dalyvių poreikių, tačiau ir būti inovatyvių sprendimų bei idėjų generavimo erdve visiems ateinantiems metams. Po vienu stogu apjungiant stiprų, kokybišką turinį, šimtus pranešėjų ir sesijų, naujausius išradimus ir futuristus, startuolius ir vadovus, įkvėpimo paieškas ir diskusijas, verslo kontaktus ar tiesiog pasaulyje įspaudą paliekančias asmenybes, tokias kaip J. Assange‘as, LOGIN per keletą metų jau peržengė konferencijos rėmus, tai jau – technologijų ir progreso festivalis“, – sako LOGIN direktorė Ieva Dirvonskaitė.
Vyriausybių paslaptis viešinančio tinklalapio „Wikileaks“ įkūrėjas, užrūstinęs JAV dėl daugybės įslaptintų dokumentų paviešinimo – spalvinga asmenybė, šiuo metu jau kelerius metus gyvenanti Ekvadoro ambasadoje Londone. Pasak I. Dirvonskaitės, derybos su J. Assange‘u truko beveik pusę metų, tačiau tai, kad jis sutiko pasidalinti savo įžvalgomis – įvertinimas ir iššūkis visam LOGIN.
Be daugiau kaip šimto spalvingų ir žinomų asmenybių bei įvairaus kalibro sesijų, jubiliejiniame LOGIN 2016 dalyvių lauks ir tradicinės platformos – VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojama startuolių mugė LOGIN Startup Fair, žaidėjų entuziastų šventovė LOGIN Game Fest bei IT ir įmonių vadovams skirtas renginys Teo Business Summit @ LOGIN.
Technologijų ir inovacijų festivalis po vienu stogu apjungs ir kitų metų naujovę – mobiliųjų aplikacijų dirbtuves LOGIN App Camp, kuriose komandos per 48 valandas savo idėjas pavers realiomis mobiliomis programėlėmis. Kūrybingiausi aplikacijų kūrėjai LOGIN App Camp, kuris prasidės gegužės 3 d., metu galės pademonstruoti ne tik savo sugebėjimus kuriant aplikacijas, tačiau ir pasisemti žinių. Dirbtuvių metu sukurtos programėlės festivalio dalyviams bus pristatytos gegužės 5-ąją.
Technologijų ir inovacijų festivalį, kaip ir kasmet, vainikuos lietuviškaisiais oskarais vadinami „Lietuvos interneto apdovanojimai“. Festivalį tituluosiančiuose apdovanojimuose jau aštuntą kartą bus įvertinti šalies metų geriausi veikėjai internete, įmonės ar šalies interneto kultūros raidą labiausiai paveikę projektai ar judėjimai.
Pilna LOGIN 2016 programa, pranešėjai ir kitos detalės paaiškės pavasarį, tačiau bilietus jau dabar galima įsigyti LOGIN interneto svetainėje.
Didžiausias technologijų ir inovacijų festivalis Baltijos šalyse LOGIN 2016 gegužės 5–6 dienomis vyks Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.
„Taip, aš vis dar jį tebenaudoju. Aš jį nusipirkau, ko gero, gegužės arba birželio mėnesį prieš dvejus metus. Galima surasti internete. Dabar jau turiu dvejų metų patirtį su juo“, – paklaustas, ar vis dar naudoja išmanųjį telefoną „iPhone 5“, portalui iTouch.lt atsakė garsus apžvalgininkas ir žurnalistas Andrius Užkalnis.
Progreso ir informacinių technologijų konferencijoje LOGIN 2015 kaip pranešėjas dalyvavęs A. Užkalnis išskirtinai portalui iTouch.lt davė interviu apie tai, kaip jam sekasi naudotis „Apple“ išmaniuoju telefonu, kokios jo mėgstamiausios šio įrenginio savybės, ką mano apie naujausią „Apple“ gaminį – išmanųjį laikrodį „Apple Watch“ – ir atskleidė svarbiausią priežastį, dėl ko pirmiausiai lietuviai perka „Apple“ įrenginius.
„Man patinka viskas, išskyrus baterijos darbo laiką, bet tai čia nieko naujo nepasakysiu. Ir tas dalykas yra išsprendžiamas. Tai ir įkrovikliai, ir visąlaik nepamiršti automobilyje prijungti arba namuose grįžti ir padedi įsikrauti. Daugiau man patinka viskas. Man patinka jo dydis. Man absoliučiai netrūksta jokio funkcionalumo, bet aš suprantu, kad naujieji procesoriai yra greitesni ir naujos kameros yra šiek tiek geresnės, bet kadangi aš dabar perėjau prie fotografavimo daugiau profesionalia kamera, kurią nešiojuosi dažnai, tai yra mažiau aktualu“, – apie tai, kas po dvejų metų patinka ir nepatinka naudojamame „iPhone“, atsakė A. Užkalnis.
Garsus publicistas atskleidė, kad naujausiu „Apple“ išmaniuoju telefonu ne itin žavisi ne tik dėl dizaino, bet ir dėl stabilaus esamo „iPhone“ veikimo. „Aš, ko gero, „iPhone 6“ nepirkčiau dėl to, kad jis man per daug į „Samsung“ panašus, negaliu su tuo jausmu niekaip kovoti. Man šiek tiek gaila kompanijos „Apple“ šiuo požiūriu, kad praėjo dveji metai, o aš dar vis nepasiruošęs naujam produktui, nes senasis visiškai tenkina. Ačiū Dievui, kad išvengė to, ką „iOS“ buvo padaręs su „iPad“. Mano „iPad“ yra vis dar antros kartos, su juo viskas buvo gerai, kol neatėjo „iOS 7“ atnaujinimas. Tai ten ne tik kad „laginti“ (strigti – red. past.) pradėjo, ten vos nenaudojamas pasidarė. Dabar „iOS 8“ man atrodo jau aptvarkė tuos dalykus, „iPad“ vėl galima naudotis. Bet ką norėjau pasakyti, tai kad vienu metu tas „iPad 2“ jautėsi kaip senas daiktas, kurį reikėtų keisti. Su „iPhone“ nė minutei taip nesijaučiau, niekada, nei per vieną atnaujinimą.“
Pasak A. Užkalnio, apie grįžimą prie kitų gamintojų jis nė negalvoja, nes kiti gamintojai negali pasiūlyti tokio sklandaus tam tikrų paslaugų veikimo ir būtent stereotipinis „Apple“ vartotojo potyris ir yra tas dalykas, kurio kitiems pasiekti iki šiol nepavyko.
„Aš pats dabar šypsausi pagalvodamas, kad kada nors galėčiau pereiti prie „Android“ ar „Windows“ mobilių sistemų. Aš taip pripratau, man taip patinka. Visai neseniai atradau „iCloud“ ir „Pages“. Na, „Pages“ nėra ten ypatingai didelės naudos su „iPhone“, todėl kad jau labai smulkiai tas tekstas išeina, bet pats „iCloud“ funkcionalumas yra absoliučiai tobulas – kontaktų, kalendoriaus ir visa ko derinimas. Tai yra vienas iš dalykų, kuriais aš baisiai džiaugiuosi. Ir žinot, man žmonės dažnai sako, kad su „Android“ ir „Google“ galima tą patį padaryti. Aš naudojausi „Android“ ir galima padaryti beveik tą patį, tačiau ten visą laiką kas nors neveikia, ar dalis kontaktų nenusikopijuoja, arba įsirašo po tris kartus. Būtent tai, apie ką kalba „Apple“ vartotojai, tai – vartotojo potyris, yra visiškai neprilygstamas. Kitas dalykas, ką užtikrino „Apple“, parduodami man „iPhone“, tai, kad mano ir stacionarus, ir nešiojamas kompiuteriai tikrai bus „Apple“. Netgi nėra dėl to abejonės. Nors kainos skirtumas yra, be abejo, didelis“, – tikino žurnalistas.
Nepraleidome progos A. Užkalnio paklausti ir apie tai, ką jis mano apie visai neseniai prekyboje JAV bei dar keliose šalyse pasirodžiusį naujausią „Apple“ gaminį – išmanųjį laikrodį „Apple Watch“, kuris jau spėjo nugvelbti rinkos karaliaus titulą. Visgi visada savo nuomonę turintis garsiųjų „Laukinių žąsų“ autorius į naujos kategorijos „Apple“ produktą žiūri atsargiai bei tikina, jog žmonės, siekdami bent kiek palengvinti sau gyvenimą, tam gali išleisti krūvas pinigų:
„Apple Watch“ yra vienintelis dalykas, kuris man visiškai nesukuria asmeninio santykio. Kol kas negaliu savęs įsivaizduoti juo naudojantis. Jei man užduotumėte šitą klausimą prieš dešimt metų, aš sakyčiau, kad tikrai nieko iš šito nebus, todėl, kad aš nematau didžiulio funkcionalumo proveržio. Na ir kas, kad laikrodis ant rankos, o telefonas kišenėje – aš išsiimu telefoną iš kišenės ir man nereikia pasižiūrėti į laikrodį. Būtent taip atsakyčiau prieš dešimt metų. Jeigu žmonės pasijus, kad tikrai tas nešiojamas įrenginys duoda kažkokį papildomą pojūtį, kurio jie kitokiu būdu negauna, tai tada žmonės pirks ir nežiūrės kiek kainuoja. Nes šitie dalykai niekada nebuvo apie tai, kiek jie kainuoja. Visi „Apple“ dalykai visada buvo brangesni: telefonai, kompiuteriai, planšetės, viskas. Bet visi labai nori. Man būtų įdomu išvysti pusiau profesionalios klasės fotoaparatą iš „Apple“. Aš įsivaizduočiau fotoaparatą su pilna „iCloud“ ir kitų įrenginių integracija, kur nebereikia išsiimti kortelės nuotraukoms persikelti. Bet įdomu yra tai, kad žmonės, siekdami išvengti mažyčio žingsnelio ar nepatogumo, kuris net nėra nepatogumas, o tiesiog veiksmas, sumoka pakankamai daug pinigų, nes labai to norisi. Čia kaip automobilio valytuvai, kurie pajunta lietų ir patys pradeda veikti. Na, niekam nereikia šito dalyko, nes visi važinėja atmerkę akis ir mato, kada pradeda lyti. Bet žmonės įprato ir nori.“
Anot apžvalgininko, lietuviai, rinkdamiesi „Apple“, pirmiausiai pradeda nuo prestižo ir tik paskui jie prisiriša prie funkcionalumų ir privalumų apie kuriuos jis šneka. A. Užkalnis neslepia, jog jį sužavėjo vien „Apple“ produktų įpakavimas bei gražus „obuoliukas“ ant įrenginio nugaros, o visa tai jis vadina estetika ir grožiu.
A. Užkalnis po pusės metų naudojimosi „iPhone“ teigė, kad jam taip ir nepavyko tapti „Apple“ fanatiku. Verčiau priešingai – jis palaiko pasirinkimo laisvę, nors ir mėgsta išdėti visą savo nuomonę tiesiai šviesiai. „Aš tikriausiai nepasidariau fanatiku ta prasme, kad aš neinu ir niekam neaiškinu, ko čia su „Samsung“ vaikšto – nusipirk „Apple“ ir vaikščiosi kaip žmogus. Ir mane šiek tiek juokina tie žmonės, kurie, kai kas nors užduoda klausimą internete, kas geriau – „HTC“ ar „Samung“, būtinai sakys: „būk kaip žmogus ir nusipirk „iPhone 6“. Aš taip niekada nedarau ir nedarysiu, bet kai manęs paklausia, aš visada atsakau, kodėl man patinka „Apple“.
Net ir tokiais moderniais laikais, kuomet bet kuris žmogus, pasitelkęs internetą, gali išgarsėti ir pasauliui pristatyti savo idėją, sunku patikėti, kad vaikinukas iš Pašilaičių mikrorajono Vilniuje sugebėjo sukurti pasaulinio lygio projektą, kurio internetinė svetainė lankomumu gerokai lenkia mūsų šalies lyderius Delfi.lt ir kitus. Tas vaikinukas – Tomas Banišauskas, internetinės svetainės apie meną ir dizainą boredpanda.com įkūrėjas, kuri plačiai žinoma visame pasaulyje, tačiau dar ne visiems Lietuvoje.
Progreso konferencijos LOGIN 2015 metu T. Banišauskas atskleidė interneto svetainės atsiradimo priežastis bei aplinkybes, lankomumą ir kiek žmonių dabar dirba prie šio projekto. Pasak jo, norėdami sukurti panašaus lygio projektą lietuviai daro vieną klaidą – kūrimo pradžioje apsiriboja Lietuvos mastu ir nebando žengti pirmo žingsnio tiesiai į platesnę rinką.
Kaip teigia „Bored Panda“ įkūrėjas, projekto sukūrimo kaštai buvo itin maži.
„WordPress“ (turinio valdymo sistema – red. past.) nieko nekainavo, dizainas nieko nekainavo, interneto adresas – 25 litai metams, serveris – 13 litų, ir sumoje gavome 15 litų, – susirinkusiems atskleidė T. Banišauskas. – Tad jei galite atsisakyti poros kebabų ar poros alaus, galite pradėti didžiulį verslą internete.“
Verslininkas pasakojo, kad dauguma vėliau klausdavo: o iš kur pinigai? Atsakymas paprastas. Tai – „Amazon“ ir „Google AdSense“ reklamos platformos. Pastaroji veikia itin paprastai, kuomet pagal svetainės lankytojo interesus rodo lankytojui galimai įdomią reklamą, o štai „Amazon“ platforma veikia kiek kitaip – ji išmoka pinigus už tai, kad į „Amazon“ nukreipiamas lankytojas, kuris kažką įsigyja.
„Man būdavo labai įdomu sekti, ką lankytojai nusipirko. Vienas žmogus pateko į „Amazon“ paspaudęs nuorodą į knygą, o galiausiai nusipirko virtuvės baldų rinkinį“, – teigė T. Banišauskas.
Bene pagrindiniu didžiulio boredpanda.com lankomumo kaltininku tapo ne tik gerai subalansuotas ir atrinktas turinys, bet ir kita populiari užsienio interneto svetainė stumbleupon.com, kuri nors ir buvo trumpam nusprendusi panaikinti lietuvio projektą iš savo vartotojams siūlomų svetainių duomenų bazės, visgi prisidėjo prie dabar pasiekto 30 milijonų unikalių vartotojų per mėnesį skaičiaus.
Menas ir dizainas tapo pagrindinėmis boredpanda.com temomis dėl pačio Tomo polinkio į fotografiją ir dizainą. Anot jo, visas svetainės turinys yra tikras, o ne per seniausiai galimybę jį kurti gavo ir bet kuris svetainės lankytojas. Tačiau iš pat pradžių turinį kurti reikėjo pačiam įkūrėjui ir tik po to, kai buvo pradėta priimti pirmuosius darbuotojus, buvo pasiektas realus ir apčiuopiamas rezultatas.
„Pirmo darbuotojo samdymas – viena baisiausių dienų mano gyvenime. Aš nesu pas nieką ėjęs į darbo pokalbį, neįsivaizdavau kaip jis atrodo ir ką ten daryti. <…> Galiausiai priėmiau žmogų ir po kelių savaičių jau matau, kad tas žmogus rašo straipsnius, tai ne aš darau – kažkas kitas gali tai daryti. Ir man atsirado toks supratimas: tai va apie ką yra verslas, verslas yra suorganizuoti darbą. Ir kiti tą darbą gali padaryti geriau negu tu“, – patirtimi dalinosi dabar jau 12-15 žmonių komandai vadovaujantis T. Banišauskas.
Apibendrinant lietuvis verslininkas patarė, kad svarbiausia yra kažką daryti, net jei ir nežinai ką darai, ir tai reikia daryti nuosekliai – tokiu būdu, vieną dieną bus pasiektas tikslas. Tokiu sėkmingo verslo receptu T. Banišauskas užbaigė savo pranešimą konferencijoje LOGIN 2015.
Ketvirtadienį sostinėje prasidėjo dvi dienas truksianti kasmetinė informacinių technologijų konferencija LOGIN 2015. Jos metu pranešimus skaitys per 100 pranešėjų, o bendras konferencijos dalyvių skaičius siekia virš 4 tūkst.
Pirmąją konferencijos dieną maisto vizionierius Markas Postas, mėgintuvėlyje užauginęs mėsą, papasakos, koks yra 325 000 dolerių vertės mėsainio skonis, o „Barclays“ Technologijų Centro Lietuvoje vadovė Milda Dargužaitė pristatys socialinių inovacijų kuriamą jėgą.
Konferencijos metu lankytojai taip pat galės susipažinti su virš 90 startuolių kuriamomis idėjomis ir produktais bei išgirsti Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus patirtimi socialiniuose tinkluose kovos dėl mero posto metu.
Įdomiausias ir svarbiausias naujienas iš konferencijos LOGIN 2015 sekite portale iTouch.lt arba iTouch.lt „Facebook“ paskyroje.
Penktadienį Vilniuje, konferencijoje LOGIN 2014 lankėsi pirmojo mobiliojo telefono išradėjas Martinas Cooperis. Mobiliojo ryšio ir telefono pionierius dalinosi savo įžvalgomis apie nešiojamų įrenginių revoliuciją bei evoliuciją, atsakinėjo į salėje susirinkusiųjų klausimus.
M. Cooperis savo pranešimo pradžioje atskleidė įdomių pirmojo mobiliojo telefono išradimo istorijos momentų. Anot jo, tuo metu, kai jis dirbo kompanijoje „Motorola“, pagrindiniai su mobiliuoju ryšiu ir įrenginiais susiję lyderiai buvo šiuo metu vienas didžiausių Amerikos mobiliojo ryšio operatorių „AT&T“.
„Motorola“ tuo metu buvo maža kompanija, tačiau jos vadovai siekė bet kokia kaina didinti konkurenciją su rinkos milžinais. Todėl buvo nuspręsta kurti revoliucinį įrenginį. Pagrindinis kūrėjas buvo būtent Martinas Cooperis.
Išradėjas prasitarė, kad lyginant su dabartiniais išmaniaisiais telefonais jo sukurtas modelis būtų tikra seniena. „Įrenginio svoris siekia 2 kilogramus, o baterija laikė vos 20 minučių“, – išdidžiai keldamas į viršų ir rodydamas įrenginį besijuokiančiai auditorijai teigė M. Cooperis.
Visos konferencijos metu lankytojai pranešėjams per trumpųjų žinučių tarnyba „Twitter“ galėjo uždavinėti klausimus. Vienas tokių – kokiu mobiliuoju telefonu M. Cooperis dabar naudojasi. Iš kišenės išradėjas išsitraukė baltos spalvos „Nokia Lumia“. Šis telefonas, kaip jis pats teigia, patinka dėl vienos paprastos funkcijos – ištraukus iš kišenės ekrane iškart rodomas laikas.
Buvusiam „Motorola“ darbuotojui teko atsakyti ir apie ką jis dabar svajoja. „Tai asmeninis klausimas“, – šyptelėjo devintą dešimtį įpusėjęs M. Cooperis. Tačiau paskui pridūrė, kad pagrindinė jo svajonė yra, kad pasaulis būtų geresnis.
Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjo dvi dienas truksianti technologijų konferencija LOGIN 2014. Didžiausios Baltijos šalyse technologijų konferencijos metu bus perskaityta per 100 pranešimų iš daugiau kaip 130 pranešėjų.
Rytinės spaudos konferencijos metu LOGIN įkūrėjas Arnoldas Rogonyj užsiminė, kad šių metų konferencija yra orientuota į „internetas visur“ sąvoką. Įkūrėjas džiaugėsi, kad konferencija vyksta jau aštuntus metus ir šiemet sutrauks per 4000 dalyvių.
Pagrindinis konferencijos pranešėjas yra mobiliojo telefono ir bevielės komunikacijos pionierius Martinas Cooperis, kuris pranešimą skaitys penktadienį.
Kviečiame sekti LOGIN 2014 naujienas iTouch.lt „Facebook“ ir „Twitter“ paskyrose.
Ši svetainė naudoja slapukus, kad būtų pagerinta Jūsų naršymo kokybė. Juos bet kada galite atšaukti.Sutinku
Privacy & Cookies Policy
Ši svetainė toliau nėra vystoma, tačiau jos turinį galima peržiūrėti kaip archyvą.