„Fiat“ vadovas siūlo „Apple“ pačiai nekurti automobilio

Italų automobilių gamintojo „Fiat“ vadovas Sergio Marchionne siūlo kompanijai „Apple“ jos planus kurti elektromobilį įgyvendinti į pačiai, o į pagalbą pasitelkiant kurį nors automobilių gamintoją.

„Jei jie turi potraukį kurti automobilį, patarčiau jiems prigulti ir palaukti, kol šitas noras praeis“, – pesimistiškai „Apple“ planus kurti savo automobilį apibūdino „Fiat“ vadovas.

Ženevos automobilių parodos metu duoto interviu metu S. Marchionne pridūrė, kad automobilių gamyba – kompleksinis verslas, o automobilių gamintojų rinkoje yra pakankamai gamintojų, kurie pajėgtų įvykdyti „Apple“ reikalavimus.

Kiek anksčiau buvo skelbta, kad Timas Cookas ir kiti aukšto rango „Apple“ vadovai dar 2014 metais apsilankė automobilio „BMW i3“ gamykloje Vokietijoje aptarti šio modelio kėbulo panaudojimą savo kuriamam automobiliui.

Tuo tarpu „Apple“ savo planų kurti automobilį, regis, neišsižada. Trečiadienį pasirodė pranešimų, kad kompanija išsinuomojo didžiules buvusias „Pepsi“ patalpas netoli „Apple“ būstinės Kalifornijoje, JAV. Manoma, kad šios patalpos bus skirtos automobilio kūrimo komandai.

„Mercedes“ netaps „Apple“ automobilio gamintoja

Mercedes_F_015-780x438

Nors Steve’as Jobsas ir vairavo „Mercedes-Benz SL55 AMG“ automobilį, kuris neturėjo jokio valstybinio numerio, neverta manyti, kad automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ gali tapti gandais apipinto „Apple“ elektromobilio surinkėja.

Bent jau taip teigia kompanijos „Daimler“, gaminančios „Mercedes“ automobilius, vadovas Dieteris Zetsche, pasisakęs šią savaitę vykstančios tarptautinės automobilių parodos Frankfurte metu. „Mes neplanuojame tapti „Foxconn“ (didžiausia „Apple“ produktų surinkėja – red.past.)“, – savo nuomonę išdėstė D. Zetsche.

Kaip skelbia „New York Times“, Frankfurto parodos metu didžiausias dėmesys ir yra skiriamas „Apple“ elektromobiliui bei žmogaus nevaldomam „Google“ automobiliui, nepaisant to, kad nei vienas gamintojas dar negali pasiūlyti automobilio su šiomis sistemomis.

Tai jau ne pirmas kartas, kai „Mercedes-Benz“ meta šešėlį ant „Apple“ elektromobilio planų. Kiek anksčiau šiais metais „Daimler“ vadovas teigė, kad jis nerimauja dėl „Apple“ automobilio tiek pat, kiek „Apple“ turėtų nerimauti dėl „Mercedes-Benz“ išmaniojo telefono. Be to, „Apple“ visai neseniai nuviliojo dirbti prie paslaptingo projekto vieną svarbesnių „Mercedes“ inžinierių Johanną Jungwirthą.

Jau kurį laiką sklinda kalbos, kad „Apple“ savo elektromobilio projekte į partnerių gretas gali priimti „BMW“, kurios modelis „i3“ gali tapti technologijų kompanijos naujojo kūrinio pagrindu.

„Wall Street Journal“: „Apple“ kuria elektromobilį, pavadinimu „Titanas“

Futuristinio „Apple“ elektromobilio konceptas

Per kelis šimtus kompanijos „Apple“ darbuotojų dirba prie slapto projekto – kuria elektra varomą automobilį. Projektui suteiktas kodinis pavadinimas „Titanas“, o automobilio forma primena miniveną, skelbia „Wall Street Journal“ (WSJ).

Šaltiniai teigia, kad projekto mastas darbuotojų skaičiumi yra tikrai didelis. Skelbiama, jog „Apple“ vadovai jau buvo apsilankę Austrijoje, kur susitiko su prabangių automobilių gamintojais aptarti masinės gamybos klausimų.

Kaip rašo WSJ, „Apple“ vadovas Timas Cookas yra patvirtinęs elektromobilio projektą prieš metus, o vadovaujančiu projekto vadovu paskyrė vieną iš kompanijos viceprezidentų Steve’ą Zadesky. Pastarasis yra buvęs automobilių gamintojo „Ford“ inžinierius, kuris yra padėjęs „Apple“ sukurti tokius produktus kaip muzikos grotuvas „iPod“ ir išmanusis telefonas „iPhone“.

Manoma, kad Zadesky yra patikėta projektui suburti bene 1 tūkst. darbuotojų komandą iš įvairiausių „Apple“ sričių.

WSJ šaltiniai taip pat skelbia, jog elektromobilio projekto komanda dirba privačioje vietovėje vos keli kilometrai nuo „Apple“ centrinės būstinės Kupertino miestelyje, Kalifornijoje.

Ir nors automobilio kūrimas ir išleidimas į rinką tipiškai yra labai brangus, „Apple“, regis, tai nelabai turėtų rūpėti. Naujausiais duomenimis, amerikiečių kompanija savo laivų pinigų rezerve turi sukaupusi beveik 180 mlrd. JAV dolerių sumą.

Kol kas nėra aišku, kada „Apple“ vartotojams gali pristatyti elektromobilį ar bent jau parodyti kaip jis atrodys.