Smunkant nešiojamųjų kompiuterių pardavimams, „Apple“ parduoda vis daugiau

Tyrimų bendrovės „TrendForce“ duomenys rodo, kad nešiojamųjų kompiuterių „MacBook“ pardavimai ir toliau auga, nors bendri pasauliniai nešiojamųjų kompiuterių pardavimai jau kelinti metai mažėja.

Skaičiai rodo, kad 2015 metais „Apple“ buvo ketvirta pagal dydį nešiojamų kompiuterių gamintoja, pralenkusi „Asus“ ir „Acer“ ir atsiriekdama 10,34 proc. rinkos.

Palyginimui, dar metais anksčiau „Apple“ rinkos dalis siekė 9,3 proc. Todėl akivaizdu, kad per 2015 metus „Apple“ pardavė dešimtadaliu daugiau „MacBook“ kompiuterių.

Tačiau bendri nešiojamųjų kompiuterių pardavimai 2015 metais sumažėjo 6,3 proc., nuo 175,5 mln. vienetų 2014 metais iki 164,4 mln. vnt. praėjusiais metais.

Situacija rinkoje
Štai kokia situacija yra nešiojamųjų kompiuterių rinkoje. / TrendForce duom.

Rinkos lyderiais ir toliau išlieka „HP“ bei „Lenovo“, kuriems priklauso po apytiksliai 20 proc. rinkos. O štai nuo trečioje vietoje esančios kompanijos „Dell“ distancija „Apple“ yra nesunkiai įveikiama.

Svarbu paminėti tai, kad „Apple“ tokį rezultatą yra pasiekusi savo produktų linijoje turėdama vos tris skirtingus nešiojamųjų kompiuterių modelius, kai visi kiti siūlo kur kas didesnį skirtingų modelių pasirinkimą.

Kol kas nėra aišku, kada „Apple“ atnaujins savo nešiojamuosius kompiuterius, tačiau tai gali įvykti jau kovo 15 dieną, jei tik „Apple“ atras papildomo laiko ant scenos šalia „iPhone 5se“, „iPad Air 3“ ir „Apple Watch“ atnaujinimų.

„Apple“ vertingiausios kompanijos titulą gali atiduoti konkurentei – „Google“

Nors vertingiausios kompanijos pasaulyje titulu vis dar gali džiaugtis „Apple“, taip ilgiau gali ir nebebūti. Į šį titulą kėsinasi viena didžiausių jos konkurenčių, interneto paieškos milžinė „Google“.

O tiksliau – kompanija „Alphabet“, kurios konglomeratui priklauso „Google“ ir kitos dukterinės įmonės. Tiesa, „Alphabet“ vis vien galima vadinti „Google“ vardu, nes beveik visi aukščiausi vadovai yra tie patys.

Pirmadienį „Alphabet“ akcijų kaina pakilo 2 proc., o „Apple“ nukrito 1 proc. Tai atitinkamai padidino ir sumažino abiejų kompanijų vertę. „Alphabet“ vertė po akcijų kainos pasikeitimo pakilo iki 533,4 mlrd. JAV dol., o „Apple“ nukrito 532,7 mlrd. JAV dol.

Tiesa, jau dienos pabaigoje „Google“ savininkės vertė nukrito gerokai žemiau „Apple“, o pastarosios pakilo.

Tačiau tokį įvykį vistiek galima pavadinti iššūkiu „Apple“, kuri šį, nors ir simbolinį, titulą saugo jau seniai ir užtikrintai. „Alphabet“ šįsyk „įkąsti“ konkurentai pavyko dėl pirmadienį paskelbtų geresnių nei tikėtasi finansinių rodiklių.

Apklausa: prie „iPhone“ pereis vis didesnė „Android“ vartotojų dalis

galaxy-s6-iphone-6-comparison-fronts-hands

Naujausia apklausa rodo, kad JAV gyventojų, ketinančių įsigyti išmanųjį telefoną „iPhone“, skaičius per pastaruosius metus padidėjo nuo 43,7 procentų iki 53,2 proc. – beveik ketvirtadaliu, skelbiama remiantis „Robert W. Baird & Co“ duomenimis.

Tuo tarpu, skaičius JAV vartotojų, kurie ketina įsigyti telefoną su „Android“ operacine sistema, nukrito nuo 56,3 proc. iki 46,8 proc.

„Canaccord Genuity“ analitikas Mike’as Walkley teigia, kad jo skaičiavimais nuo „Android“ prie „iPhone“ pereinančių vartotojų skaičius dar labiau didės, ypač dėl į rinką išleisto „iPhone 6“ modelio. Anot jo, toks vartotojų migravimas yra atspindys kokybiškų išmaniųjų telefonų su didesniu ekranu poreikiui.

Be to, dalinai prie padidėjusio perėjimo nuo „Android“ prie „iPhone“ prisidės ir neseniai „Apple“ išleista aplikacija „Move to iOS“, kuri padės „Android“ vartotojams kelių mygtukų paspaudimu perkelti svarbiausius duomenis į „iPhone“. Aplikacija jau spėjo susilaukti gausybės „Android“ fanų neigiamų atsiliepimų.

6a0120a5580826970c01b8d15c887e970c-800wi

Per dieną parduota daugiau „Apple Watch“ laikrodžių nei „Android Wear“ per metus

„Apple Watch“

Penktadienį kompanija „Apple“ pradėjo vykdyti išmaniųjų laikrodžių „Apple Watch“ išankstines rezervacijas. Jų metu, vos per 24 valandas laikrodžių buvo užsakyta arti milijono – būtent tiek jų rezervavo vien JAV gyvenantys gerbėjai.

Tiesa, šie skaičiai turėjo gerokai nuliūdinti kiek anksčiau į išmaniųjų laikrodžių rinką įžengusius „Apple“ konkurentus. Vienas didžiausias iš jų – interneto paieškos milžinė „Google“.

Būtent pastarosios vystoma „Android“ platforma prieš kurį laiką buvo perkelta į laikrodžius. Tačiau per visus 2014-us metus vadinamųjų „Android Wear“ laikrodžių buvo parduota „vos“ 720 tūkst. vienetų (bendrovės „Canalys“ duomenimis).

Ir nors oficiali prekyba „Apple Watch“ laikrodžiais dar neprasidėjo (pradžia numatoma balandžio 24 dieną), pakako vos vienos dienos įsitikinti, kad „Apple“ ir vėl naujai besikuriančiai išmaniųjų laikrodžių rinkai parodė, kokio produkto nori vartotojai.

„Apple“ vertė perkopė 700 mlrd. JAV dolerių ribą

„Apple“ vadovas Timas Cookas

Antradienio vakarą užsidarius akcijų biržai, kompanijos „Apple“ vertė 710,7 mlrd. JAV dolerių ribą. Tai pirmoji amerikiečių kompanija, kurios vertė pasiekė 700 mlrd. JAV dol., rašo „Time“.

Arčiausiai „Apple“ pagal savo vertę pasaulio kompanijų sąraše yra naftos bendrovė „Exxon Mobil“. Tačiau „Apple“ vertė už pastarosios didesnė kone dvigubai.

Tiesa, tai jau antras kartas, kuomet „Apple“ įžengia į 700 mlrd. vertės zoną. Pastarąjį kartą kompanijai tą pavyko padaryti keičiant savo akcijų tipą. Šiuo metu vienos „Apple“ akcijos kaina siekia 122,02 JAV dol.

Investuotojai jau seniai demonstruoja susižavėjimą „Apple“. Ypač po paskutinio finansinio ketvirčio duomenų paskelbimo, kai paaiškėjo, jog per paskutinį ketvirtį „Apple“ gavo 74,6 mlrd. JAV dol. pajamų, iš kurių net 18 mlrd. JAV dol siekė pelnas.

Padidėjo „Apple“ užimama dalis planšečių rinkoje

„iPad Air“

Praėjęs kalėdinis laikotarpis padėjo kompanijai „Apple“ per paskutinį ketvirtį parduoti rekordinį skaičių planšetinių kompiuterių „iPad“ – net 26 milijonus. Remiantis naujausiais „IDC“ tyrimo rezultatais, to užteko, kad „Apple“ padidintų savo užimamą dalį planšečių rinkoje.

Anot tyrimų agentūros, lyginant su ketvirčiu prieš Kalėdų ketvirtį, „Apple“ planšečių rinkos dalis kilo nuo 29,7 proc. iki 33,8 proc. Tai – 4,1 proc. pokytis.

Volstryto ekspertai buvo kiek nustebinti rekordiniais „iPad“ pardavimais, kuriuos „Apple“ paskelbė prieš kelias dienas.

Per paskutinį ketvirtį pasaulyje iš viso buvo parduota 76,9 mln. planšetinių kompiuterių, iš kurių 26 mln. buvo „iPad“. Lygiai prieš metus tuo pačiu laikotarpiu buvo parduota 22,9 mln. „iPad“.