„Apple“ atsiprašė dėl „klaidos 53“ ir išleido „iOS“ pataisymą

Kompanija „Apple“ ketvirtadienį galiausiai paskelbė sprendimą vartotojams, kurių išmanieji telefonai „iPhone“ tapo nebenaudojami po „klaidos 53“. 

Pastaroji klaida pasireiškė tiems vartotojams, kurie bandė atnaujinti ar perrašyti programinę įrangą ir kurių įrenginiams neautorizuotame servise buvo atliktas „Home“ mygtuko ar su „Touch ID“ susijusių kabelių remontas.

Ketvirtadienio vakarą „Apple“ išleido tik per programą „iTunes“ prieinamą „iOS“ versijos 9.2.1 atnaujinimą, kuris turėtų „prikelti“ beveik visus įrenginius, paveiktus šios klaidos.

„Mes atsiprašome už bet kokius nepatogumus. Ši apsauga buvo sukurta kaip gamyklos testas ir nebuvo skirtas paveikti vartotojus. Vartotojai, kurie dėl šios klaidos mokėjo už negarantinį aptarnavimą, turėtų kreiptis į „Apple“ dėl kompensacijos“, – teigiama oficialiame „Apple“ palaikymo puslapyje.

iTouch.lt primena, kad skandalas, kuomet neautorizuoto serviso paslaugomis pasinaudoti sumanę vartotojai negalėjo pilnavertiškai naudotis įrenginiais, kilo dar vasario pradžioje. Prieš kiek daugiau nei savaitę dar buvo pasirodę pranešimų, kad dėl šios klaidos ketinama „Apple“ iškelti ieškinį.

„Error 53“: „Apple“ gali tekti keliauti į teismą

Viena JAV advokatų kontora svarsto parengti ieškinį prieš „Apple“ dėl klaidos „Error 53“, kurią išvysta bene kiekvienas vartotojas, nutaręs pasinaudoti ne „Apple“, o trečių šalių serviso paslaugomis remontuoti telefonui „iPhone“.

Kontraversiškai vertinamas skandalas, kuomet telefonai „iPhone“, kurių remontas susijęs su „Touch ID“ sensoriumi, gali būti nepataisomai sugadinti, prasidėjo praėjusią savaitę.

„Apple“ suskubo paskelbti, kad „Error 53“ yra sudedamoji operacinės sistemos „iOS“ funkcija, tačiau daugelis mano, kad tai yra JAV technologijų kompanijos įrankis apsisaugoti nuo „iPhone“ remontavimo niekur kitur, tik „Apple’ parduotuvėse.

JAV mieste Sietle įsikūrusi advokatų kontora PCVA teigia, kad „Apple galėjo pažeisti vartotojų apsaugos įstatymą, praneša „The Guardian“. Kontora taip pat paskelbė nemokamai ginsianti visus nuo „Error 53“ nukentėjusius vartotojus.

„Mes manome, kad „Apple“ tyčia verčia vartotojus naudotis jų taisymo paslaugomis, kurios kainuoja kur kas daugiau nei trečių šalių“, – teigiama kontoros pranešime.

Pažymima, kad „Apple“ su panašiu ieškiniu gali susidurti ir Jungtinėje Karalystėje.

Kol kas „Apple“ nepateikė oficialaus atsakymo į šį skandalą, išskyrus pranešimą, kuriuo teigiama, kad „Error 53“ yra „iOS 9“ saugumo savybė, kuri apsaugo nuo neautorizuotos prieigos prie „Touch ID“ ir kitų komponentų, kuriuose saugomi pirštų antspaudai ir kiti duomenys.

Atsitikus tokiai problemai, „Apple“ pataria susisiekti su jų palaikymo tarnyba. Kol kas nėra aišku, kaip ši problema bus sprendžiama iš „Apple“ pusės, tačiau jau pasirodė pranešimų, kad „Apple“ darbuotojai tiesiog parodo klientams duris – garantinis ar pogarantinis aptarnavimas neautorizuoto remonto paveiktiems įrenginiams negalioja.

Ekspertai: suremontuoti „iPad Air“ yra labai sunku

Išardytas „iPad Air“

Bloga žinia tiems, kurie manė, jog sugedus planšetiniui kompiuteriui „iPad Air“ sugebės pakeisti sugedusias dalis. Įrenginių ardymo specialistai iš „iFixit“ išardė vos prieš kelias savaites pristatytą planšetę ir nustatė: ją atidaryti ir suremontuoti yra labai sunku.

Išardžius „iPad Air“ paaiškėjo, kad planšetės ekraną nėra sunku išmontuoti, tačiau su problemomis susiduriama tuomet, kai norima atskirti priekinę įrenginio dalį nuo viso korpuso. To priežastis yra didelis naudojamų klijų kiekis, kuris neleidžia atskirti korpuso bei techninės įrangos, įskaitant bateriją, dalis.

Manoma, jog naujausios kartos „iPad“ planšetėje „Apple“ specialiai naudoja didesnį klijų kiekį siekiant užtikrinti, kad įrenginio dalys nepajudėtų iš vietos net ir po stipraus smūgio.

Tiesa, tai sukels nemažai rūpesčių tiems, kurie iki šiol remontuodavo savo „Apple“ įrenginius patys, nes atplėšti planšetės korpuso dalis viena nuo kitos prireiks nemažai kantrybės ir laiko.