Saugumo specialistai atrado „iMessage“ žinučių saugumo spragą

Saugumo specialistai iš vieno JAV tyrimų universiteto atrado „Apple“ susirašinėjimo tekstinėmis žinutėmis paslaugos „iMessage“ saugumo spragą, kuri leidžia profesionaliems programišiams iššifruoti siunčiamas nuotraukas ir vaizdo įrašus, skelbia „The Washington Post“.

Kompiuterių mokslo profesorius Matthew D. Greenas tai išsiaiškino po to, kai perskaitė „Apple“ viešai deklaruojamą saugumo gidą, kuriame aiškiai apibūdinamas šifravimo procesas.

Tačiau praėjus keliems mėnesiams po to, kai „Apple“ buvo informuota apie šią spragą ir nesiėmė jokių veiksmų, profesorius ir jo studijas jau baigę studentai nutarė įrodyti, kad jie gali įveikti šį šifravimą.

Kad pasiektų „iMessage“ pagalba siunčiamas nuotraukas, profesorius ir studentai sukūrė programinę įrangą, kuri turėjo apgauti „Apple“ serverius ir prieiti prie failų perdavimo proceso, kuris susideda iš nuorodos į nuotrauką, esančią „iCloud“, ir 64 skaitmenų kodo, skirto iššifravimui.

Ir nors jiems nepavyko „nulaužti“ ir sužinoti šį kodą, jiems pavyko jį atspėti. Kaskart teisingai atspėjus kodą, telefonas jį priimdavo kaip tinkamą ar parodydavo prieš tai buvusią užšifruotą informaciją.

„Apple“ teigia, kad žino apie šią spragą ir tikina, kad ji iš dalies buvo išspręsta su operacinės sistemos „iOS 9“ išleidimu, tačiau žada, kad spragai visiškai išspręsti bus skirtas „iOS 9.3“ atnaujinimas.

„iOS 8.4“ išspręs kenkėjiškos „iPhone“ žinutės problemą

„iOS“ žinučių klaida

Pastebėta, kad vakar išleista bandomoji operacinės sistemos „iOS 8.4“ versija išsprendžia problemą, dėl kurios į „iPhone“ atsiųsta SMS žinutė su specialiais simboliais sukeldavo telefono persikrovimą ir „užlauždavo“ žinučių aplikaciją.

Programinė klaida, pastebėta gegužės mėnesio pabaigoje ir jau spėjusi apskrieti visą pasaulį, gali sukelti netikėtą žinučių aplikacijos sprendimą ir perkrauti įrenginio operacinę sistemą be galimybės įsijungti žinučių aplikaciją vėl.

Tačiau „Apple“ po kurio laiko paskelbė laikiną sprendimą, kaip išspręsti šią problemą, t.y. sutaisyti „nulūžusią“ žinučių aplikaciją.

„iOS 8.4“ pasirodys birželio 30 dieną kartu su muzikos transliavimo internetu paslauga „Apple Music“.

„Apple“ paskelbė laikiną sprendimą, kaip sutaisyti „nulūžusią“ žinučių aplikaciją ATNAUJINTA gegužės 30 d., 19:30 val.

Žinutės „iPhone“ telefone

Kompanija „Apple“ paskelbė laikiną sprendimą, kuris turėtų padėti sutaisyti „nulūžusią“ žinučių aplikaciją, kaip į telefoną „iPhone“ yra atsiunčiama tekstinė žinutė su specialiu simbolių rinkiniu. 

Programinė klaida, pastebėta prieš keletą dienų ir jau spėjusi apskrieti visą pasaulį, gali sukelti netikėtą žinučių aplikacijos sprendimą ir perkrauti įrenginio operacinę sistemą be galimybės įsijungti žinučių aplikaciją vėl.

„Apple“ žino šią „iMessages“ problemą, sukeltą rinkinio simbolių, ir mes sukursime pataisymą programinės įrangos atnaujinime. Iki kol bus išleistas atnaujinimas, galite atlikti šiuos žingsnius ir vėl atidaryti žinučių aplikaciją“, – rašoma oficialiame „Apple“ pagalbos puslapyje.

Štai kokius žingsnius, jei gavote tokią žinutę, atlikti siūlo „Apple“:

  • paprašykite „Siri“ perskaityti neperskaitytas žinutes (tiesiog sakykite „read unread messages“ – red. past.);
  • naudokite „Siri“ atsakyti į kenksmingą žinutę. Kai į ją atsakysite, jūs vėl galėsite atidaryti žinučių aplikaciją (šis būdas suveiks, jei iš anksto žinote, kas jums atsiuntė kenksmingą žinutę – red. past.);
  • žinučių aplikacijoje ištrinkite visą pokalbių istoriją su kenksminga žinute. Arba ištrinkite tik kenksmingą žinutę iš susirašinėjimo sąrašo, paspausdami ant žinutės ir laikydami, paspausdami „More“ ir ištrindami žinutę.

Tiesa, internete jau gausu ir kitokių patarimų, kaip apsisaugoti nuo gautos kenksmingos žinutės sukeliamos žalos. Pavyzdžiui:

  • išjunkite žinučių ištraukų rodymą: eikite Settings > Notifications > Messages ir deaktyvuokite „Show Previews“;
  • išjunkite žinučių pranešimus, kai telefonas yra užrakintas: eikite Settings > Notifications > Messages ir deaktyvuokite „Show on Lock Screen“. Tokiu būdu telefonas praneš garsu apie gautas žinutes, tačiau jų nerodys atrakinimo lange;
  • padėti gali ir visiškas žinučių pranešimų išjungimas, kai telefonas atrakintas. Eikite Settings > Notifications > Messages > Show in Notification Center ir pasirinkite „None“. Tokiu būdu gausite tik garsinius pranešimus;
  • dar vienas būdas – tiesiog išsisiųsti žinutę sau su „Siri“ pagalba.

Kol kas dar nėra aišku, kada „Apple“ išleis „iOS“ atnaujinimą.

ATNAUJINTA gegužės 30 d., 19:30 val.:

Dalinamės iTouch.lt atrastu ir išbandytu būdu, kaip užtikrintai atstatyti žinučių aplikacijos veikimą, gavus žinutę su kenkėjišku kodu.

Jei gavote žinutę, jūsų telefonas persikrovė ir nebegalite atidaryti žinučių aplikacijos, sekite tolesnius nurodymus:

  1. Atidarykite įrenginio datos ir laiko nustatymus: Settings – General – Date & Time.
  2. Išjunkite automatinį datos ir laiko nustatymą („Set Automatically“).
  3. Pakeiskite datą į keletą mėnesių tolesnę (vėlesnę) datą.
  4. Atidarykite žinučių nustatymus: Settings – Messages.
  5. Ties „Message History“ pasirinkite „Keep Messages“ ir nustatykite „30 Days“.
  6. Iššokusioje lentelėje spauskite „Delete“. Įspėjame, kad šis žingsnis ištrins dalį arba visas žinutes.
  7. Grįžkite į įrenginio datos ir laiko nustatymus: Settings – General – Date & Time.
  8. Įjunkite automatinį datos ir laiko nustatymą („Set Automatically“).
  9. Iš kito telefono išsiųskite tekstinę žinutę į savo telefoną.
  10. Atidarykite žinučių aplikaciją.

Šie veiksmai turėtų padėti vėl sėkmingai naudotis žinučių aplikacija. Norėdami apsisaugoti nuo ateityje galimai pasikartosiančio panašaus atvejo, naudokitės ankstesniais straipsnio nurodymais.

Jei nepavyko išspręsti neveikiančios žinučių aplikacijos problemos – pasidalinkite savo patirtimi komentaruose.

„Apple“ iškelta byla dėl žinučių tarnybos „iMessage“ klaidos

Žinučių tarnyba „iMessage“

Kompanija „Apple“ iškelta byla dėl žinučių tarnybos „iMessage“ klaidos, dėl kurios išmaniųjų telefonų „iPhone“ vartotojai negali siųsti žinučių buvusiems „iPhone“ vartotojams, besinaudojantiems „Android“ telefonais, skelbia „Bloomberg“.

Šią bylą iškelė buvęs „iPhone“ vartotojas, kuris susidūrė su problema, kai nutarė pradėti naudotis ne „Apple“ įrenginiu ir prarado galimybę toliau gauti tekstines žinutes iš savo draugų.

Teigiama, kad kai yra deaktyvuojamas vartotojo „iPhone“, kitų „iPhone“ vartotojų jam siunčiamos žinutės ir toliau „pasiekia“ nebenaudojamą įrenginį, vietoje to, kad būtų peradresuotos į naują įrenginį kaip įprastos tekstinės žinutės.

Buvęs portalo „Lifehacker“ vyriausiasis redaktorius Adamas Pashas teigia, kad „Apple“ žino apie šią problemą, tačiau nežino kaip ją išspręsti ir nesiima jokių rimtų veiksmų tai sustabdyti.

Apie šią „iMessage“ klaidą, kuomet žinutės ir toliau yra neva gaunamos į nebenaudojamą įrenginį, žinoma nuo 2011 metų. Būtent tais metais ši žinučių tarnyba buvo pristatyta su mobiliąja operacine sistema „iOS 5“.

„Apple“ pataria „iPhone“ vartotojams prieš deaktyvuojant įrenginį išjungti „iMessage“ paslaugą, kad žinutės būtų gaunamos į naują įrenginį. Tiesa, dalis vartotojų teigia vis vien susiduriantys su šia problema net ir prieš tai išjungus šią paslaugą.

San Franciske (JAV) iškelta byla kol kas laukia tolesnio jos nagrinėjimo.