„Apple“ atsiprašė dėl „klaidos 53“ ir išleido „iOS“ pataisymą

Kompanija „Apple“ ketvirtadienį galiausiai paskelbė sprendimą vartotojams, kurių išmanieji telefonai „iPhone“ tapo nebenaudojami po „klaidos 53“. 

Pastaroji klaida pasireiškė tiems vartotojams, kurie bandė atnaujinti ar perrašyti programinę įrangą ir kurių įrenginiams neautorizuotame servise buvo atliktas „Home“ mygtuko ar su „Touch ID“ susijusių kabelių remontas.

Ketvirtadienio vakarą „Apple“ išleido tik per programą „iTunes“ prieinamą „iOS“ versijos 9.2.1 atnaujinimą, kuris turėtų „prikelti“ beveik visus įrenginius, paveiktus šios klaidos.

„Mes atsiprašome už bet kokius nepatogumus. Ši apsauga buvo sukurta kaip gamyklos testas ir nebuvo skirtas paveikti vartotojus. Vartotojai, kurie dėl šios klaidos mokėjo už negarantinį aptarnavimą, turėtų kreiptis į „Apple“ dėl kompensacijos“, – teigiama oficialiame „Apple“ palaikymo puslapyje.

iTouch.lt primena, kad skandalas, kuomet neautorizuoto serviso paslaugomis pasinaudoti sumanę vartotojai negalėjo pilnavertiškai naudotis įrenginiais, kilo dar vasario pradžioje. Prieš kiek daugiau nei savaitę dar buvo pasirodę pranešimų, kad dėl šios klaidos ketinama „Apple“ iškelti ieškinį.

„Apple“ paskelbė „USB-C“ įkrovimo kabelių keitimo programą

Kompanija „Apple“ penktadienį paskelbė „USB-C“ įkrovimo kabelių keitimo programą. Šie kabeliai buvo parduoti iki 2015 metų birželio mėnesio kartu su 12 colių „Retina“ ekraną turinčiais nešiojamaisiais kompiuteriais „MacBook“.

„Apple“ teigia, kad naudojantis defektuotais kabeliais, dėl jų dizaino kompiuteriai gali būti neįkraunami arba įkraunami nepastoviai.

Siekiant išsiaiškinti, ar naudojamas kabelis yra defektuotas, reikia patikrinti ant kabelio esantį užrašą. Toliau pateikiame informaciją, kaip atrodo šis užrašas ant defektuoto ir tinkamo kabelių.

Defektuotas kabelis

„USB-C“ įkrovimo kabelių keitimo programą
Taip atrodo užrašas ant defektuoto kabelio, kurį reikia pakeisti. / Apple nuotr.

Tinkamas kabelis

„USB-C“ įkrovimo kabelių keitimo programa
Taip atrodo užrašas ant kabelio, kuris yra tinkamas ir jo keisti nereikia. / Apple nuotr.

Keitimo procedūra

Jei manote, kad jūsų turimas kabelis patenka į „USB-C“ keitimo programą, kreipkitės į artimiausią autorizuotą „Apple“ serviso centrą. Kartu su kabeliu bus reikalaujama pateikti ir kompiuterio serijinį numerį.

Ši keitimo programa galioja iki 2018 metų birželio 8 dienos.

„Error 53“: „Apple“ gali tekti keliauti į teismą

Viena JAV advokatų kontora svarsto parengti ieškinį prieš „Apple“ dėl klaidos „Error 53“, kurią išvysta bene kiekvienas vartotojas, nutaręs pasinaudoti ne „Apple“, o trečių šalių serviso paslaugomis remontuoti telefonui „iPhone“.

Kontraversiškai vertinamas skandalas, kuomet telefonai „iPhone“, kurių remontas susijęs su „Touch ID“ sensoriumi, gali būti nepataisomai sugadinti, prasidėjo praėjusią savaitę.

„Apple“ suskubo paskelbti, kad „Error 53“ yra sudedamoji operacinės sistemos „iOS“ funkcija, tačiau daugelis mano, kad tai yra JAV technologijų kompanijos įrankis apsisaugoti nuo „iPhone“ remontavimo niekur kitur, tik „Apple’ parduotuvėse.

JAV mieste Sietle įsikūrusi advokatų kontora PCVA teigia, kad „Apple galėjo pažeisti vartotojų apsaugos įstatymą, praneša „The Guardian“. Kontora taip pat paskelbė nemokamai ginsianti visus nuo „Error 53“ nukentėjusius vartotojus.

„Mes manome, kad „Apple“ tyčia verčia vartotojus naudotis jų taisymo paslaugomis, kurios kainuoja kur kas daugiau nei trečių šalių“, – teigiama kontoros pranešime.

Pažymima, kad „Apple“ su panašiu ieškiniu gali susidurti ir Jungtinėje Karalystėje.

Kol kas „Apple“ nepateikė oficialaus atsakymo į šį skandalą, išskyrus pranešimą, kuriuo teigiama, kad „Error 53“ yra „iOS 9“ saugumo savybė, kuri apsaugo nuo neautorizuotos prieigos prie „Touch ID“ ir kitų komponentų, kuriuose saugomi pirštų antspaudai ir kiti duomenys.

Atsitikus tokiai problemai, „Apple“ pataria susisiekti su jų palaikymo tarnyba. Kol kas nėra aišku, kaip ši problema bus sprendžiama iš „Apple“ pusės, tačiau jau pasirodė pranešimų, kad „Apple“ darbuotojai tiesiog parodo klientams duris – garantinis ar pogarantinis aptarnavimas neautorizuoto remonto paveiktiems įrenginiams negalioja.

„Apple“ dėl su vaizdu susijusių problemų paskelbė „Mac Pro“ taisymo programą

Kompanija „Apple“ penktadienį patyliukais paskelbė 2013 metų pabaigos „Mac Pro“ kompiuterių taisymo programą, kuriems yra pasireiškusios su vaizdu susijusios problemos, skelbia „MacRumors“.

Pranešama, kad „Apple“ nustatė, jog kai kurios 2013 metų pabaigos „Mac Pro“ modeliuose esančios vaizdo plokštės, pagamintos tarp 2015 vasario 8 dienos ir 2015 balandžio 11 dienos gali sukelti iškraipytą vaizdą, vaizdo nerodymą, nepatikimą sistemos darbą, strigimus, išsijungimus ir persikrovimus arba gali neleisti užsikrauti kompiuteriui.

„Apple“ ar „Apple“ autorizuoti paslaugų teikėjai nemokamai sutaisys programai tinkamus „Mac Pro“ modelius, kuriems pasireiškusios vaizdo problemos. Vartotojai gali kreiptis į „Genius Bar“ ar autorizuotus „Apple“ serviso centrus nustatyti, ar jų „Mac Pro“ yra tinkamas šiai programai.

Tačiau priešingai nei prieš savaitę paskelbtas viešas „Apple“ sieninių kištukų atšaukimas, šios taisymo programos nesiruošia plačiai reklamuoti ir patalpinti į „Apple“ palaikymo tarnybos puslapyje esančios taisymo programų sąrašą.

Svarbu žinoti: neautorizuotas pagrindinio „iPhone“ mygtuko keitimas gali sugadinti telefoną

Kompanija „Apple“ patvirtino pasklidusią informaciją, kad keičiant išmaniojo telefono „iPhone“ pagrindinį „Home“ mygtuką su „Touch ID“ sensoriumi neautorizuotame servise galima nepataisomai sugadinti įrenginį, skelbia „The Guardian“.

Teigiama, kad vartotojai susiduria su problemomis tada, kai pagrindinis „iPhone“ mygtukas su pirštų antspaudų sensoriumi yra pakeičiamas neoficialaus techniko, o įrenginio operacinė sistema po to yra naujinama į „iOS 9“ versiją. Tuomet vartotojai susiduria su „iTunes“ rodoma klaida numeriu „53“.

Profesionalių įrenginių ardytojų „iFixit“ vadovas Kyle’as Wiensas teigia, kad, sprendžiant iš jų svetainės lankomumo dėl su šiuo atveju susijusių problemų, „Apple“ vartotojams tai sukelia daug nemalonumų.

„Problema atsiranda, jei taisytojas pakeičia pagrindinį mygtuką arba kabelį. Po programinės įrangos atnaujinimo telefonas tikrina, ar vis dar yra naudojami originalūs komponentai. Jei ne, telefonas tiesiog užrakinamas. Nėra jokių įspėjimų ir nėra jokių man žinomų būdų, kaip prikelti telefoną gyvenimui“, – teigė didelę patirtį turinčios „iFixit“ komandos vadovas.

„Apple“ atstovė patvirtino tokį reiškinį ir pridūrė, kad tik autorizuoti „Apple“ serviso centrai ir technikai turi galimybę atlikti su „Touch ID“ sensoriumi susijusius darbus, nepažeidžiant visos sistemos veikimo.

Atsitikus tokiai problemai, „Apple“ pataria susisiekti su jų palaikymo tarnyba. Kol kas nėra aišku, kaip ši problema bus sprendžiama iš „Apple“ pusės.

„AppleCare“ aptarnaus įrenginių baterijas, kurių talpa nesieks 80 procentų originaliosios talpos

„AppleCare“

Per pastarąją savaitę kompanija „Apple“ atnaujino visiems pagrindiniams savo produktams skirtos garantijos pratęsimo paslaugos „AppleCare+“ sąlygas, kurių svarbiausia apibrėžia įrenginio aptarnavimą, jei jo baterija įsikrauna tik iki 80 procentų ar mažiau originaliosios talpos.

Ši sąlyga taikoma visiems „iPhone“, „iPad“, „iPod“, „Apple Watch“ ir nešiojamųjų kompiuterių „Mac“ modeliams, kuriems papildomai yra įsigyta „AppleCare+“ paslauga.

Tai reiškia, kad jei vieno iš aukščiau išvardinto įrenginio baterija neįsikrauna daugiau kaip 80 procentų originaliosios talpos, „Apple“ ją pakeis nemokamai be jokių papildomų mokesčių.

Kitu atveju, t.y. be „AppleCare“, bus taikomas tarp 129-199 eurų svyruojantis naujos baterijos keitimo mokestis.

„Consumer Reports“: „Apple“ techninis aptarnavimas yra pats efektyviausias

Techninis aptarnavimas „Genius Bar“

Jeigu ieškote kompiuterio, kuriam sunegalavus aplink jus į pagalbą sušoktų gausybė kvalifikuotų specialistų, jums reikia rinktis „Apple“, skelbia leidinys „Consumer Reports“, atlikęs tyrimą, kuriuo siekta išsiaiškinti geriausią techninį aptarnavimą turintį prekinį ženklą.

Anot leidinio, „Apple“ techninis aptarnavimas yra efektyviausias iš visų kompiuterių gamintojų. Įdomu yra tai, kad apklausus 3,2 tūkst. kompiuterių vartotojų paaiškėjo, jog techninis aptarnavimas tik 50 proc. visų atvejų sugebėdavo išspręsti su „Windows“ kompiuteriu kilusias problemas. Tuo tarpu „Apple“ vartotojams su kompiuteriu kilusios problemos būdavo išsprendžiamos 80 proc. atvejų.

„Nenuostabu, kad „Apple“ turi aukščiausią vartotojų pasitenkinimo balą. Faktas tas, kad „Apple“ yra pirmoje vietoje nuo tada, kai mes nuo 2007 metų pradėjome vartotojų klausinėti apie techninį aptarnavimą“, – teigia „Consumer Reports“.

Skelbiama, kad net tais metais „Apple“ iš esmės turėjo nusileisti savo konkurentams, teikdama tik 90 dienų techninį aptarnavimą telefonu ir internetu, kai „Windows“ sistemą savo kompiuteriuose diegdavę gamintojai tai darė vienus metus.

Rezultatai rodo, kad geriausią kompiuterių su „Windows“ sistema techninį aptarnavimą suteikia „Lenovo“ ir „Dell“, pasiekę 61 proc. ribą.

Pažymima, kad daugumai vartotojų, anot tyrimo, telefoninis techninis aptarnavimas buvo kur kas efektyvesnis už internetinį, el. pašto ar pokalbio.

„Consumer Reports“ taip pat pabrėžė, kad „Apple“ parduotuvėse esantis „Genius Bar“ siūlo nemokamą ir laiku neapribotą techninį aptarnavimą.